Kiekkojen löytäminen Talista ts. löytökiekkolaatikon käyttö

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Avatar
Tee8mu
Ching-King
Viestit: 589
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 21:27
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Paikkakunta: Nokia

Kiekkojen löytäminen Talista ts. löytökiekkolaatikon käyttö

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Moro,

Tässä hauska tarina liittyen löytökiekkolaatikkoon ja sen käyttöön

sattui tuossa taannoin huvittava juttu. sain puhelun ruotsissa ollessani, että "täällä Talissa on musta reppu lojumassa ja repusta otin kiekon jossa on tää sun numero".

kävi ilmi, että kyseessä oli noin vuosi sitten hukkaamani putteri, jonka tämän mystisen repun omistaja oli napannut itselleen käyttöön vaivautumatta edes poistamaan yhteystietojani.
toisessa laukusta löytyneessä kiekossa oli kuulemma nimi Petteri Tiainen.

puhelun aikana tämä "Petteri" sit saapui paikalle hakemaan reppuaan ja ilmoitti että on minun maajoukkuetoverini ja olen antanut kiekon hänelle...

kuinka ollakaan, "Petteri" jäi valheesta kiinni aika verekseltään. tosin tämä minulle soittanut kaveri ilmoitti myöhemmin viestillä että ilmeisesti reppu oli täynnä sekalaista muiden omistamaa kiekkoa, mutta tilanne kävi melko uhkaavaksi hänelle, koska hän yritti toimia "oikein" tilanteessa, joten reppu jäi "petterille" tosin ilman minun kiekkoani.

valitettavasti "petterin" oikea nimi jäi hämärän peittoon enkä uteluistani huolimatta saanut kaverista tuntomerkkejä, joten asia jäi tähän.

mutta voin kyllä kertoa kaikille vastaaville "petteri"hörhöille, jotka lukevat foorumia, että verekseltään kiinni jääminen esimerkiksi minulle, tai vaihtoehtoisesti jollekin muulle kovaääniselle Tallaajalle, ei ole kovin terveellistä, lajin jatkumisen Talissa, tai ihan vaan muiden sinulle tärkeiden asioiden/osien kannalta.

Eli ihan vaan kertauksena:

Jos löydät radalta kiekon jonkun muun nimellä tai puhelinnumerolla varustettuna, LAITA SE KIEKKO SINNE LAATIKKOON, koska jos siinä on jonkun toisen nimi, SE EI S...TANA OLE SINUN!!!

mukavaa on tietysti myös soittaa siihen numeroon, mutta se ei ole pakollista jos on tuollainen laatikko olemassa,

Teemu


EDIT: Jos nimesi on Petteri Tiainen ja olet (mitä luultavimmin) eri henkilö kuin kyseinen hörhö, pyydän anteeksi että nimesi mainittiin tässä. Ja tiedätpähän ainakin että kiekkojasi käytetään väärin.

Ja jos kyseinen hörhö ilmoitti oikean nimensä, on hän luultavasti riittävän tyhmä jäämään kiinni toisenkin kerran, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu...
Avatar
Mini-Nieminen
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 17:29
Oikea nimi: Jaani Länsiö
Paikkakunta: Haaga

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Naurettavaa pelleilyä, mitä useat sunnuntaiheittäjäräkänokat harrastaa Talissa.

Olen jo itse suosiolla heittänyt hyvästit kadonneille kiekoille, koska ne eivät tule enää takaisin.

Ai niin, tuolla Talissa on kai jo niin härskiä toimintaa, että meikäläisen kiekkokirppistäkin epäiltiin huijaukseksi. "Ai sä myyt muiden löytökiekkoja siinä, aika hyvä bisnes!". Eli huijaaminen ja muiden kiekkojen käyttäminen omana hyödykkeenä on niin yleistä, että se tulee ekana mieleen.

Veikkaanpa, että foorumia ei lue kiekkovarkaat, vaan ne rehelliset pelaajat, jotka ovat lajin pariin jo niin vihkiytyneitä, että tietävät etiketin.
zaia
TT:n puheenjohtaja
Viestit: 2962
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2004 9:27
Oikea nimi: Saija Lehto
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja zaia »

Jep, joskus on kopiltakin käyty kysymässä hymyssä suin että voiko ostaa tai ottaa löytökiekkoja.
kalle
Viestit: 789
Liittynyt: La Loka 19, 2002 22:11
Oikea nimi: Kalle Kärki
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kalle »

for those who know:

laittakaa kymmenen metriä pitkät lahjanarut kiekkoihin ni eivät katoa :wink:
Avatar
KURKO
Viestit: 57
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:42
Oikea nimi: Jani Karonen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja KURKO »

Saattaa olla etta tietyt aloittelijat ei 'arvosta' kiekkoja niin kun kokeneemmat pelaajat. Jos kiekko nahdaan vaan pelivalineena ja siihen ei liity isoja tunteita, niin talloin on vaikea ymmartaa etta joku kaipaa kaytettya frisbeeta. Veikkaan etta jotkut harrastepelaajista ei edes ajattele tekevansa mitaan kovin isoa vahinkoa, kun ottavat toisen hukkaaman kiekon omaan kayttoon.
| Frisbeegolffia vuodesta 1985 |
Avatar
Tee8mu
Ching-King
Viestit: 589
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 21:27
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

kalle kirjoitti:for those who know:

laittakaa kymmenen metriä pitkät lahjanarut kiekkoihin ni eivät katoa :wink:
ammattilaiset erottuu joukosta... :P
Avatar
Fallafel
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:13
Oikea nimi: Mikael Runonen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fallafel »

Joku sankareista on ilmeisesti iskenyt jälleen. Tiedä milloin tapahtunut, mutta en nopealla vilkaisulla nähnyt aiempaa viestiä aiheesta. Kiekkolaatikon lukko oli murrettu tai paremminkin kiinnikelevyt ja luukku aukeaa tätä nykyä nostamalla :(

Hukattuja kiekkoja ei tosiaan nykyään enää tunnu saavan juurikaan takaisin ja kesän kohokohtana lähti viime viikon torstai-iltana vielä pelikiekkokin ykkösväylältä kun silmä vältti. Näyttäkää minulle possupinkin dessun nykyinen omistaja niin minä näytän miten jauhelihaa tehdään...
Heitto jokeen, lie lie missä lie liemissä.
Salkku
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 7:41
Oikea nimi: Mikko Salokangas

Viesti Kirjoittaja Salkku »

Noukin eilen possunpinkin destroyerin löytökiekkolaatikosta(löytyy kopilta) jossa ei ollut lukkoa joten kyllä meitä on vielä läjä rehellisiäkin heittäjiä. Ei tarvitse kaikkien pelkästään huutaa kiekkojen varastajille.

Siellä kopilla on yli 300 kiekkoa joten suuri kiitos kaikille jotka niitä palauttavat ahkerasti.
What do you care what other people think?
Tapanote
Viestit: 1
Liittynyt: La Elo 01, 2009 19:22
Oikea nimi: Tapani Aulu

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Miten voisin saada selville, onko kopilla omia kiekkojani? Onko tallaajilla tapana laittaa jotain viestiä omistajille, jos kiekoissa on tiedot tallella? Tai onko löytökiekkoja listattu vaikka jossain nettisivulla tms? Vai voiko kopille mennä peräti penkomaan omia lättyjään?

Ainakin pari kiekkoa olen Taliin hukannut, ja mistä sen tietää vaikka joku muualla muiden reppuun kadonnut olisi Talissa hukattu ja löydetty.
Avatar
Poimis
Viestit: 2306
Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 9:36
Oikea nimi: Sami Poimala
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poimis »

Tapanote kirjoitti:Miten voisin saada selville, onko kopilla omia kiekkojani? Onko tallaajilla tapana laittaa jotain viestiä omistajille, jos kiekoissa on tiedot tallella? Tai onko löytökiekkoja listattu vaikka jossain nettisivulla tms? Vai voiko kopille mennä peräti penkomaan omia lättyjään?
Kuten edellä mainittiin, kiekkoja on ihan suunnaton läjä, eikä kenenkään voimavarat riitä kaikista omistajille ilmoittamiseen. Kopille voi vapaasti mennä penkomaan löytölaatikoita aina kun paikalla vain sattuu olemaan joku ovea avaamassa. Hyvä aika on esim. torstaina ennen viikkokisoja (esim. viideltä) tai niiden jälkeen (puolen yhdeksän korvilla).

Perinteisesti myös kesäkauden päätyttyä on tehty lista löytökiekoista, mutta saapa nähdä jaksetaanko tänä vuonna kun määrä on moninkertainen aiempiin vuosiin verrattuna...
Kivempaa fribaamista - http://fribakaveri.fi
Salkku
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 7:41
Oikea nimi: Mikko Salokangas

Viesti Kirjoittaja Salkku »

Tallaajien kopin oven ollessa auki sinne voi tulla katselemaan kiekkoja, täyttämään vesivarastoja tai ostamaan kylmää limpparia/patukoita/jne.

Pienet käyttäytymisohjeet:
1. Kävele kopille.
2. Tervehdi kopilla oleilijoita.(Tässä vaiheessa on myös mahdollista esitellä itsensä.)
3. Kerro huolesi.
4. Nauti palvelusta.(löytökiekkoja joudut kyllä itsekkin kaivelemaan, jotkut tallaajat auttavat sinua, mutta oletuksena on että etsit itse.)

ps. Kiekot ovat värien perusteella laatikoissa ja toivomme kiekkojen pysyvän värijärjestyksessä.
What do you care what other people think?
Avatar
Fallafel
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:13
Oikea nimi: Mikael Runonen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fallafel »

Salkku kirjoitti:Noukin eilen possunpinkin destroyerin löytökiekkolaatikosta(löytyy kopilta) jossa ei ollut lukkoa joten kyllä meitä on vielä läjä rehellisiäkin heittäjiä. Ei tarvitse kaikkien pelkästään huutaa kiekkojen varastajille.

Siellä kopilla on yli 300 kiekkoa joten suuri kiitos kaikille jotka niitä palauttavat ahkerasti.
Minun kannaltani harmillisesti joku muu saa yllättyä iloisesti kun ei ollut minun possudessu :( Mutta mukavaa kun on vielä joku rehellinenkin ihminen olemassa...
Heitto jokeen, lie lie missä lie liemissä.
Avatar
Peikko
Viestit: 1252
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 13:09
Oikea nimi: Niko Kotsalainen
Paikkakunta: Maalla, Jyväskylän rauhassa

Viesti Kirjoittaja Peikko »

Salkku kirjoitti: 2. Tervehdi kopilla oleilijoita.(Tässä vaiheessa on myös mahdollista esitellä itsensä.)
...Ja tällä me avaimet omaavat / kopilla hengailijat tutustutaan uusiin tyyppeihin ja katotaan vähän perään ettei Pertsa Perusreino sitten "löydä" kuutta omaa hävitettyä kiekkoaan nimillä Aaposta Zacharyyn...

Joo sinne vaan, kukaan meistä avaimia omaavista ei tiedettävästi ole vielä purrut ketään... (Onko Jundella avain? Se saattaa kyllä leikkisästi ruveta painimaan :wink: )
Stamina 20xx --> Sitä odotellessa!!!
Jardel
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 8:40
Oikea nimi: Jarkko Soininen

Re: Kiekkojen löytäminen Talista ts. löytökiekkolaatikon käy

Viesti Kirjoittaja Jardel »

Kevät tulee ja kiekkoja löytyy. Löytölaatikko on sen verran täynnä. ettei mahdu enempää.
Avatar
ollipponen
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti Touko 11, 2004 9:48
Oikea nimi: olli lipponen

Re: Kiekkojen löytäminen Talista ts. löytökiekkolaatikon käy

Viesti Kirjoittaja ollipponen »

"Radan ympärys täynnä nuorukaisia kaljoineen rettelöimässä.
Menkää nuoret töihin.
Ei muovikiekkoa heittämällä menestytä elämässä."
Vastaa Viestiin