Nörttiteknisiä kysymyksiä (Vol. 2)

Tänne muuhun kuin frisbeehen liittyvät viestit

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Avatar
Disc'O
Viestit: 355
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2003 22:52
Oikea nimi: Kalle Eksymä
Paikkakunta: Käpylä

Viesti Kirjoittaja Disc'O »

Poimis kirjoitti:
surrapurra kirjoitti: 1) Valita ylävalikosta "anna levy"
3) Vetää kuvake "eject-merkin"-päälle (roskis muuttuu eject-merkiksi samalla kun kuvakkeeseen painaa)
4) Painaa näppäimistöllä sijaitsevaa "eject-painiketta"
Noh, myönnetään, kokemuksestani on vähän aikaa. Mitkään noista eivät toimineet vielä viime vuosituhannella.

Tosta omppu-E:stä en oo ihan varma :)
Niin, tosi nörttihän ei mäcciin koske! Nehän on jotain taiteilijoiden hömpötyksiä! Ja eihän niitä voi edes kellottaa yhtä helposti kuin pc:tä! :lol: :lol:
Avatar
hlehto
Viestintävastaava
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 14:14
Oikea nimi: Henry Lehto
Paikkakunta: Töölö, 00250
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehto »

Poimis kirjoitti:Noh, myönnetään, kokemuksestani on vähän aikaa. Mitkään noista eivät toimineet vielä viime vuosituhannella.
Viime vuosituhannella ei vielä ollutkaan omppukoneen aika.

(Mutta se eject-nappi näppiksessä on aika hyvä ejectaamiseen, sanoisin ma.) Ks. http://www.csusm.edu/communication/tuto ... /eject.jpg.
Avatar
surrapurra
Site Admin
Viestit: 2925
Liittynyt: Ma Loka 21, 2002 1:06
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

hlehto kirjoitti:
Poimis kirjoitti:Noh, myönnetään, kokemuksestani on vähän aikaa. Mitkään noista eivät toimineet vielä viime vuosituhannella.
Viime vuosituhannella ei vielä ollutkaan omppukoneen aika.
Riippuu näkökulmasta. Itse tutustuin Macciin vuonna 1986 ja kyllä se jo silloin voitti käytettävyydessään PC-koneet mennentullen.Kuva Ja kyllä se ylävalikon "ANNA LEVY" löytyi jo silloin sieltä. Musiikkialalla noita pönttömäkkejä käytettiin vielä pitkään 90-luvulle, sillä monet muusikot sanoivat minulle syyksi, että mitä sitä vaihtamaan kun sillä pystyn kaiken sen tekemään mitä haluankin.

Videoalalla Macin ylivoima oli pitkään kiistaton, mutta se on kyllä tasoittunut vuosien myötä ja itsekkin olen työkseni editoinut PC:llä jo pitkään (tosin nyt palannut jälleen Macin pariin).

Noh...nythän tää menee jo ihan mainostamisen puolelle. Molemmissa puolensa...ehdottomasti.
- Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä -
Avatar
tikkis
huru-ukko
Viestit: 8020
Liittynyt: La Loka 19, 2002 16:59
Oikea nimi: Markus Stigzelius
Paikkakunta: Äijänpelto

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Takaisin Antero kysymykseen tietokonepaketeista. Osta Verkkokauppa.com tai muun "supertyrkkypaketti". Ei mene metsään sun käytössä. Pelaamisen voit hoitaa Talissa.
Avatar
uzah
Viestit: 1421
Liittynyt: La Marras 02, 2002 14:02
Oikea nimi: Juuso Ketonen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uzah »

Joo en yhtään väheksy sinun käyttötarkoituksia mutta taitaa toi tikkiksen ehdotus olla hinta/laatu/tarkoitus suhteeltaan paras. Ei noissa mitää ihmeellisiä kulmia enää ole noissa koneissa et joku ois parempi ku toinen. Jotku tykkää putata aviarilla toiset magnetilla ;)
Epäonnistunut hyvä heitto on aina parempi kuin onnistunut huono heitto.

http://www.youtube.com/watch?v=BGpzGu9Yp6Y
Avatar
surrapurra
Site Admin
Viestit: 2925
Liittynyt: Ma Loka 21, 2002 1:06
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

uzah kirjoitti:Joo en yhtään väheksy sinun käyttötarkoituksia mutta taitaa toi tikkiksen ehdotus olla hinta/laatu/tarkoitus suhteeltaan paras. Ei noissa mitää ihmeellisiä kulmia enää ole noissa koneissa et joku ois parempi ku toinen. Jotku tykkää putata aviarilla toiset magnetilla ;)
Joo ja jotkut heittää aerobilla, mut se onki kielletty ku se lentää liian kauaks liian helpolla :lol:

Kyllä toi Henryn ehdotus taitaa olla hinta/laatu-suhteeltaan paras, mutta käyttötarkoituksia en lähde arvailemaan. Jos se on pelaaminen, ni sit tosiaan joku pakettiratkaisu vois toimia :wink: Nojoo...jos sulla on paljon valmiiksi ostettuja ohjelmia, ni kyllähän sekin puoltaa sitä pakettiratkaisua.
- Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä -
zaia
TT:n puheenjohtaja
Viestit: 2962
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2004 9:27
Oikea nimi: Saija Lehto
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja zaia »

Duunin kautta saadun käyttäjäkokemuksen myötä MAC-käyttäjät ovat henkilöitä jotka haluavat että asiat selviävät yksinkertaisesti, ilman suurta säätöä ja jos ongelmia tulee niin palvelu ja huolto toimivat 24h.

Oman henkilökohtaisen kokemuksen myötä, olen samaa mieltä ja aion itse liittyä kyseiseen porukkaan heinäkuussa :). Jos minulla ei olisi tuota teknohörhöä miestä kotona niin olisin varmaan hommannut MACin itselleni ajat sitten.

Osta toki Antero vaan se PC jos siltä tuntuu, mutta mä luulen että sun kysymykset tällä palstalla vähenevät draamattisesti jos hommaat sen MAcin ;)
Avatar
uzah
Viestit: 1421
Liittynyt: La Marras 02, 2002 14:02
Oikea nimi: Juuso Ketonen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uzah »

Niin kai se on omalehmä ojassa ku PC:tä puollustaa. Totuus on se että Mac:in käyttöliittymä kokemus on vuosia edellä Windowsia, ja näin ollen pitäis olla helppo käyttää. Samaten tunnustan myäs että windows on ainakin ollut herkkä kaatumaan ja toimimaan vähän miten sattuu. XP on toiminu ihan ok mulla.
Epäonnistunut hyvä heitto on aina parempi kuin onnistunut huono heitto.

http://www.youtube.com/watch?v=BGpzGu9Yp6Y
Avatar
hlehto
Viestintävastaava
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 14:14
Oikea nimi: Henry Lehto
Paikkakunta: Töölö, 00250
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehto »

zaia kirjoitti:Jos minulla ei olisi tuota teknohörhöä miestä kotona niin olisin varmaan hommannut MACin itselleni ajat sitten.
...teknohörhöä, joka on itse hommaamassa myös mäkkiä, jahka julkistavat sopivan mallin. (Tai sitten räpsäisen imacin itselleni.)
Avatar
massa
Viestit: 785
Liittynyt: Ma Huhti 07, 2003 11:45
Oikea nimi: Matti Piipponen

Viesti Kirjoittaja massa »

hlehto kirjoitti:
zaia kirjoitti:Jos minulla ei olisi tuota teknohörhöä miestä kotona niin olisin varmaan hommannut MACin itselleni ajat sitten.
...teknohörhöä, joka on itse hommaamassa myös mäkkiä, jahka julkistavat sopivan mallin. (Tai sitten räpsäisen imacin itselleni.)
Multa löytyy sopiva malli, ihan hyvä G4. Tarttis hankkia se Cube, kun alkaa pöytätila loppua kesken...

Että osta pois, tai joku muu. No ei ton tason teknostelija varmaan huoli vanhaa mallia tai käytettyä muutenkaan...teille se menisi varmaan jo retroilukoneena!
Avatar
surrapurra
Site Admin
Viestit: 2925
Liittynyt: Ma Loka 21, 2002 1:06
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

maTTi kirjoitti:Multa löytyy sopiva malli, ihan hyvä G4. Tarttis hankkia se Cube, kun alkaa pöytätila loppua kesken...
Mä tiedän mistä saat sellasen :D

Saat yksityisviestiä.
- Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä -
Avatar
hlehto
Viestintävastaava
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 14:14
Oikea nimi: Henry Lehto
Paikkakunta: Töölö, 00250
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehto »

maTTi kirjoitti:Multa löytyy sopiva malli, ihan hyvä G4. Tarttis hankkia se Cube, kun alkaa pöytätila loppua kesken...
Eio sopiva, kun ei ole Intel-pohjainen.
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Kysyin vaimoltani mahdollisuutta, että ostaisimme Macin.

Vastaus oli erittäin naisellinen, samoin peustelu: "EI!" :lol:
Kun sitten kysyin perustelua, niin vastaus oli "En halua." :lol:
Vaadittuani lisäselvityksen, niin hän kertoi 5 vuotta sitten siirtyneensä PC:n käyttäjäksi ja juuri oppineensa sitä käyttämään. Ei haluaisi ruveta opiskelemaan uudestaan Macia.

Viimeisenä oljenkortena annoin hänen lukea tätä keskustelua omassa rauhassaan, kun "atk-hemmot" puhuvat tietonsa julki.
Vastauksena oli, että "En tullut vakuuttuneeksi"... :lol:

(Tuo viimeinen vastaus oli jo paljon lievempi ei kuin edelliset, joten taisi kuitenkin vakuuttua ainakin jonkin verran. No nyt sitten ei auta muu kuin mennä jonnekin kokeilemaan Macia ja kertoa omat kokemukseni. Sitten minunkin pitää vielä miettiä loppuun kumman härdellin hankin.)
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
hlehto
Viestintävastaava
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 14:14
Oikea nimi: Henry Lehto
Paikkakunta: Töölö, 00250
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehto »

Antero kirjoitti:Vaadittuani lisäselvityksen, niin hän kertoi 5 vuotta sitten siirtyneensä PC:n käyttäjäksi ja juuri oppineensa sitä käyttämään. Ei haluaisi ruveta opiskelemaan uudestaan Macia.
No, joka tapauksessa joutuisi opettelemaan uutta, kun siirrytään Windows Vistaan tuossa ensi vuoden puolella...
(Tuo viimeinen vastaus oli jo paljon lievempi ei kuin edelliset, joten taisi kuitenkin vakuuttua ainakin jonkin verran. No nyt sitten ei auta muu kuin mennä jonnekin kokeilemaan Macia ja kertoa omat kokemukseni. Sitten minunkin pitää vielä miettiä loppuun kumman härdellin hankin.)
Sano sille, että hän voi bootata sen ihan tuttuun turvalliseen Windows XP:hen silloin kun hän käyttää sitä. Nykymäkkeihin saa molemmat ja windowsiin bootatessa siitä ei edes huomaisi, että on mäkin äärellä.
Avatar
hlehto
Viestintävastaava
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 14:14
Oikea nimi: Henry Lehto
Paikkakunta: Töölö, 00250
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehto »

surrapurra kirjoitti:Riippuu näkökulmasta.
Suomalaisen kotikäyttäjän näkökulma.

Musiikkialalla ja graafisella alalla silloin oli jo aika.
Vastaa Viestiin