EM-kisat

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Vastaa Viestiin
frisbeezer
Oikea nimi: Jussi Meresmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja frisbeezer »

Noniin, kooste oli siinä ja palautetta kaivataan. Amatöörituotantohan se oli, mutta varsin hyvät 25 minuuttia lajille.

Lähetysaikahan oli melkein mitä parhain: Heti Ruutulipun jälkeen (harmi vaan, että Kimin keskeytys vei meiltä tuhansia katsojia...) ja juuri ennen uinnin MM-kisoja. YLE:llä ei myöskään ole mainoskatkoja, joten jengi ei "ehtinyt" karkaamaan jääkaapille..

-Jussi
Dizzy
huru-ukko
Oikea nimi: Anssi Sahri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Meikäläisen silmiin näytti oikein hyvältä.

Mä tosin olen hörhö, joten vaikea on sanoa miltä ummikon silmissä näytti.

Hemmetin hienoa, että saitte jutun YLE:lle asti

Anssi
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
Poimis
Oikea nimi: Sami Poimala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poimis »

Juu, loistava juttu! Näitä vaan sitten enemmänkin tyrkyttämään Ylelle (oliko vaikeaa saada tuo läpi?)

Amatöörituotannoksi varsin kelpo jälkeä. Erityisesti plussaa väyläkarttojen näyttämisestä ennen kutakin väylää.
Väylän #16 nopeat spurttiavaukset hieman hämmästyttivät.

Ja aiheen sivusta, kuka ihme heittää lähestymiskiekolla 20metrisiä siivuja ;)
Kivempaa fribaamista - http://fribakaveri.fi
Jonsu
Oikea nimi: Joonas Hynönen

!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Hyvä setti oli... Jussihan on oikee mertaranta selostajana... :D
frisbeezer
Viesti:

Aloitimme koosten teon alkuviikosta ja palautimme masterin torstaina klo 15:30. Eli emme ehtineet oikeastaan viilaamaan tuotantoa yhtään. Samoin spiikit vedin suoraan kahdessa osassa valmiin editoinnin päälle. Melkoista säätöä se oli.. Spiikkikoppina oli iso pahvilaatikko, jonka sisäpuoli oli vuorattu täkeillä. Olin laatikon sisällä koneen ja mikin ja kässärin kanssa, lämpöä noin 45 astetta..

Lupaan, että DVD:stä tulee parempi, niin musiikillisesti kuin sisällöllisestikin:)

-Jussi
hyzer
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Aivan loistava juttu! Oli mahtavaa mainosta lajille kun ennen avoimen finaalia näytettiin niitä kahta hoikkaa urheilija nuorukaista mustassa ja viininpunaisessa pelipaidassa, luulisi ainakin naisten innostuvan lajin seuraamisesta, ja jotkut heistä saattavat alkaa jopa heittelemäänkin.
Meitin kotiväki antoi myös suuret plussat reikä kartan esilletuomisesta.
Ja vaikka tuntuu siltä ettei edes SFL:ssä kovin arvosteta muita kuin avointa sarjaa, niin ohjelmassa olisi voinut mainostaa Suomen kahta muutakin mitalli sijoitusta. Varsinkin junnut kaipaavat esikuvia ja esimerkkejä. No ainakin täällä Rajamäellä Blondin mestaruus on otettu innolla vastaan, ja pikkujätkiä on rata täynnä päivät pitkät.
Joka tapauksessa hyvässä nosteessa oleva laji sai varmasti mahtavaa mainosta hyvin tehdyllä pätkällä. Jussi oli pätevä selostaja, ja Tuomas huippukuvaaja.
Tinde on aivan huippukaveri yhdeksi lajin keulakuvista.

-väykkä-
frisbeezer
Viesti:

Väykkä,

Joo, näin jälkeenpäin harmittaa se, että ei saatu koosteeseen muita sarjoja ja etenkin Joonaksen kultamitalia - teimme koostetta yötä päivää (amatöörejä kun ollaan), ja aika yksinkertaisesti loppui meiltä kesken. Tuomakselle ja Jonille (Luomanen) iso käsi koosteen teosta - kaverit käytännössä asuivat mun toimistolla kaksi päivää. Kävin välillä hakeen pojille syötävää...

DVD:hen tulee kaikki muu matsku.

-Jussi
hyzer
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Nyt kun kisakooste on nähty on aika muistella tapahtumaa näin alle keskitason seniilipelaajan näkövinkkelistä.
Laskeuduin keskiviikko päivänä Epilän kansainväliselle frisbeegolf radalle, havaiten heti että jotain poikkeuksellisen hienoa friba tapahtumaa on tulossa. Ilmoittautumisen jälkeen kävin hotellissa, ja syömässä Juhan ja Tomin kanssa valtavat gourmeet. Sitten olinkin valmis tutustumaan kisaratoihin. Jalka ja lonkka paskana viime fudismatsin jäljiltä, mutta heitto maistui silti. Radat tuntuivat loistavilta, varsinkin Nokia säväytti.
Aurinkoinen torstai aamu. Ekana kisareikänä lammenylitys. Edellisiltana treeneissä kaksi heittoa ja molemmat lampeen! Nyt avaus keskeltä aukkoa turvallisesti rinteeseen, mä oon kunnossa, yes. Vaan sitten se kunto romahtikin samantien, tulos 72 ja häntäpään sijoituksia.
Mutta iltapäivällä uutta uhoa hihkuen Nokialle. Kolme reikää sujui hienosti. Vettä alkoi tulla sikana, tuuli vihmoi pelattiin sitä pitkää alamäki reikää, olisikohan ollu n:o5. Karmeessa säässä olin kahella heitolla korin alla, kun muut poolin heittäjät olivat neljällä huitsan nevadassa. Ukkonen paukkui, salamat valaisivat taivaan. Mutta mä olin ekstaasissa, heitto kulkee. Tuli vihellys, ja mentiin tauolle. Tauko venyi ja venyi, ja kierros keskeytettiin, varmaan syystäkin. V-käyrä kasvoi uskomattomiin mittasuhteisiin, tuntui että maailma romahti. Perjantai pelattiin hyvissä olosuhteissa, ja vaikka tulokseni olivat hanuri osastolta, niin kivaa oli. Kaikki pelaajat joiden kanssa pelaisin olivat loistotyyppejä.
Kari Vesala antoi matkan varrella särkylääkettä kun huomasi matkan varrella raahatessani vasenta jalkaani hänen poolinsa ohi. Se oli suuri apu, ilman Karin apua olisin ehkä joutunut keskeyttämään kisan. Tanskalainen GM pelaaja Vigger tarjoitui kantamaan kamojani kierroksen aikana. Itävaltalainen Bernd Wender kuunteli autossani Edu Kettusta, ja aikoi ostaa levyn kotiinsa tuliaiseksi. Bud Tilton paantuneena Manun kannattaja näki punaista huomattuaan repussani olleen Arsenal pinssin, mutta hauskoissa merkeissä kuitenkin pelattiin. En kaikkia jaksa mainitakaan, mutta toivon hartaasti ettei Tammisaaren Tapio Rautavaara, kalastaja Nalle toteuta uhkaustaan. Minäkin olen jo pyörtänyt päätökseni lopettaa frisbeegolf.
Samoin Oulun kuningas, Antti jatka vaan kyllä tää on joskus mukavaakin.
Mitä muuta jäi mieleen. Kisan johtajien inhimillinen päätös peluuttaa semit kaikille avointa lukuunottamatta, keskeytetyn Nokian takia, oli frisbee spirittiä parhaimmillaan.
Mikä sai mut pyörtämään lopettamis uhkaukseni.
Jouko Rosenqvist: Suuresti arvostamani hieno ihminen pelasi koko kisan taitojensa ylärajoilla, ja nappasi pronssia. Suoritus joka kosketti minua varmaan enemmän kuin Joukoa itseään.

Joonas Kuitunen: Oman kylän junnu teki upean come backin suoraan huipulle.

Charlie Mead: Hänen puheensa, vaikken mitään siitä ymmätänytkään, oli lämminhenkisyydellään vailla vertaa.

Timo Pursio: Oli mielenkiintoista seurata kuinka vaimoni ja tyttäreni jännittivät Tinden puolesta finaalissa.

Hannu,LYLY, Rajala: Mahdollinen paluu kisaladuille innostaa paantuneenkin heittäjän.

Spiritti joka tuntuu joskus itsekunkin toimesta kadota on silti vahvana keskuudessamme.

-väykkä-

PS. Kiitos Juho, kun toimit tulkkina kisojen avajaisissa!
Vastaa Viestiin