Hauskoja hetkiä pelikentiltä

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Vastaa Viestiin
Rebe
TT Hold'em mestari
Oikea nimi: Renni Honkanen
Viesti:

Hauskoja hetkiä pelikentiltä

Viesti Kirjoittaja Rebe »

Pitäähän meilläkin tämmöinen topiikki olla. Eli mitä hassunhauskaa tapahtumaa nähty kentillä. Tässä pari.

Tätä en ollut itse todistamassa mutta Tomi kertoo tän aina aika ajoin.
Meilahden silloisella viimeisellä väylällä, joka on vielä nykyäänkin se CTP-väylä, Tomi heitti avauksen spottaamassa ollutta Niemisen Juhaa päähän. Juhan päästä kiekko kimposi korin viereen ja Tomi vei CTP:n. Ja vei sen vielä Juhalta jolla oli aiempi paras, heheheh, kiekko päähän.

Ja toinen.
Yhtenä hillittömän tuulisena päivänä Talin ykkösväylällä avauksia heitellessä. Seppo tykitti kiekon kovassa hyssekulmasa ja vasemmalle yläviistoon. Vastatuuli nosti kiekkoa ja se leijasi helkutan pitkään ilmassa kunnes lähti kaartamaan takaisinpäin. Peljättiin jo että tulee päälle, mutta loppujen lopuksi se tipahti siihen ilmoitustaulun lähettyville mikä ennen oli se kokoontumispaikka. Luojan kiitos just siinä ei ollut autoja, ois voinu tulla kalliiksi.
Harmi vaan että se oli harjoitusheitto, olis ollut Sepon hyvä jatkaa parikyt metriä taaempaa OB:n vierestä kolmosheitolla.

Ainiinjoo, ja kerran Munkassa kaverin kiekko lähti suoraan sivulle kädestä ja osui parin metrin päässä kävelevää mummelia nilkkaan. Mutta se ei ole enää hauskaa vaan aikas noloa.

Jani
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuo Tompan ctp kuulostaa legendaariselta! Sille tuskin löytyy helposti kilpailijaa, mutta tässä tällaisia tavanomaisia:

Omasta mielestäni oli erittäin hauskaa, kun Ville heitti reilu viikko sitten Nummelan kolmosella kohtuullisen hyvän avauksen, mutta joutui jatkamaan parikymmentä metriä tiin takaa. Kiekko tuli siis tietenkin katollaan pulkkamäkeä alas, eikä pysähtynyt edes pari metriä tiin takana olevalle hyppyrille.

Talin nelosella eräs kaverini avasi ehkä viiteen metriin, mutta teki ysin. Ehkä viidennen heiton jälkeen se ei ollut enää hauskaa kenenkään mielestä.

Tänään oli hauskan näköistä, kun arviolta sata kiloa lasta harppoi kiekkoaan kohti, mutta tuiskahti silmälleen hankeen suorin vartaloin. Ei kuulemma sattunut, mutta kasvot palelivat.

Pallogolfkentällä kaverini oli todistamassa moista: Ykköstiillä ryhmässä ollut nainen oli avaamassa. Lyönti hipaisi niukasti palloa, ja pallo pomppasi naisen hameen sisään. Lyöjä itse oli tyynesti todennut: "Hole in one!"

Sande
Oikea nimi: Sami Penttonen

Ei golf kentältä mutta friba juttu kuitenkin...

Viesti Kirjoittaja Sande »

Pelattiin Gutsin MM-kisoissa Usaa vastaan ja niitten laitimmainen mies oli vähän loukkaantunu(se ei ollu se hauska juttu)joten keskitimme kaikki pommitukset häntä kohti.noh, tuli hänen vuoronsa heittää,jäbä valmistautui heittämää meitä kohti,otti raivo vauhdin ja pyörähti tosi vihasesti, ite ajatteli et nyt tulee lujaa mutta kun kiekko irtos kädestä niin se lens 5 metrii korkeena hirveenä lepakkona ilman jengaa noin 7 metrii takaviistoon!Kyl siinä kaikki ziigas että voiko noinki oikeesti heittää,mut kyl se vähän laukas jännitystä.Oli se vaan niin hieno.

Joksa
Oikea nimi: Marko Jokimäki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

A-P Korkeamäki kirjoitti Frisbeeliiton foorumiin Kauhajoen kisatapahtumia 6.9.2003:

Seison Skåpan 4 tiillä , poolimme odottaa väylän vapautumista. Ykkösen suunnalta alkaa kuulua huutoja
HIRVI tulee! HIRVI tulee! , menee vähän aikaa, yhtäkkiä
kakkosen tiillä olevalle poolille tulee kiire väistää oikealle.
Hirvi putkahtaa kuusiaidan toiselle puolelle , vilkaisee meihin päin ja jatkaa alas kohti vitosen ja kutosen tiitä.
Kutosella oleva pooli seuraa kun hirvi juoksee vitosen tiin yli ja hyppää pienellä vauhdilla jokeen ja kohti Kauhajoen pääkatua Topeekaa. :shock:

Että semmosta täällä pohjosessa...

Ossipossu
Oikea nimi: Janne Hilden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossipossu »

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen Porinreissu..
Talvisarjankisa ja vuosi oli kaiketi 2001?
Kyseisenä viikonloppuna oli aivan järkyttävän kova tuuli mereltä päin.
Olin samassa boolissa frisbee tohtorin, Hollen kanssa.
En muista monesko väylä oli menossa, mutta merelle päin oltiin pelaamassa,
kori on saarekkeella edelleenkin, ei siis oltu aivan rannassa.

Joka tapauksessa tuli sitten tohtorin vuoro nakkasta; ote ja lentorata olivat
hyvin tyypillisiä Hollemaisia..;D (Holle, jos luet tämät, ethän kiittele kirveellä)

Kummasteltiin että mihin kummaan se oikein meni, kun kovassa tuiskussa ei
meinannut mitään nähdä..päätettiin lopulta että seuraava menee heittämään.
Seuraava heitti ja kas kummaa sen jälkeen joku vilkaisi taakseppäin että tuolla
se Hollen lila X-clone taitaa vielä vieriä. Loppujen lopuksi kiekko oli n. sata metriä
taaempana tiistä kuin lähtiessä. (Jää oli nimittäin pirun liukasta silloin):lol:

Hollen ei tarvinnut kauaa tuota surkutella itsekseen, kun edessä oli vielä se
"varsinainen" meri-väylä, sinne niitä heittoja sitten kuluikin liuta per nenä.
Vaikka kiekko oli pysähtynyt, mutta väärin päin, tuuli tarrasi siihen ja
pyöritteli niin kauan kunnes kääntyi oikeinpäin..Helvetin hauskaa oli.. :D :D

rosenjo
Oikea nimi: jouko rosenqvist

Viesti Kirjoittaja rosenjo »

nyt kun kerrankin ees voin yrittää kirjoittaa kunniallisille tt sivuille niin varutukaa pitkään tarinaan, köh köh tästä alkaa: Olin ensimmäistä kertaa batsien viikkokisoissa. Boolissa oli myös mukana: Jouko Rosenqvist, Jukka Pyhältö ja Jere Alestalo :D .... näin lähdettiin VÄYKÄN tekemälle radalle. Tulos oli minulla 100-200 välillä öö no hermothan siinä menee, aloin jo puhua Joukolle ja Tertulle etten heitä toista kierrosta. joukon tuima katse läpäisi kehoni ja ajattelin..... voi vitsi mitkä viikset :?. Äiti Teresa eli Terttu Alestalokin auttoi minua jatkamaan nousin sitten ojasta ja jatkoin toiselle kierrokselle. Toisella kierroksella meni kyllä aika hyvin tai en ole varma no kunmiskin.... mennäänpäs muuten viellä ensinmäisen kierroksen tauko kohtaan eli siihen kohtaan kun ensinmäinen erä oli pelattu. Isä Rajalan koviin armeija vitseihin samalla kun Rajala kertoi vitsejään puhuin Joukolle itkien että miksi kiekko lähtee taakse päin eikö sen pitäisi mennä eteenpäin? ja nyt siihen kohtaan mihin jäätiin kiekko heti väykän hirveille OBväylällä mikä oli täynnä OB alueella... minä en sinne heittänyt mutta j.o.u.k.o.... tai no vähän OB alueille Joukon kiek... no lopuun siihen kierrokseen kun oltiin vikalla kierroksella Jukka sanoi että "tosta pojasta tulee viellä kova tyyppi" ne sanat muistan aina kun isäni sanoi ne mitä juki oli sanonut minun isälle voi tässä ihän kyyneleet tulee silmiin kaikki suomen parhaimmat juniorit ovat auttaneet minua jompekin auttoi minua ja auttaa muuten tänäkin päivänä mulla on muuten Villen vanha omega eka olin niinku et vaauuuu!!... paljonkohan se kuluttaa? no mut siirrytään vielä jompeen hän on erittäin hyvä heittäjä ja myös ystävällinen näin myös on: Jukka Pyhältökin,Netta Rajala, ja minun ihailemat jompe, juki ja vili. T: -batsien pikkupiru jere-

Mini-Nieminen
Oikea nimi: Jaani Länsiö

Wanksta!

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Pari kesää sitten pelailtiin Heikin ja Mikon kanssa meikun rataa. Kesäkuun kuumimmat päivät oli mitä otollisinta aikaa auringon ottajille, joten tietysti hyppyrimäen neloskorilla oli joku makaamassa. Heitettiin avaukset ja menin spottaamaan siihen n.10 metrin päähän makaajasta. Pojat heittivät lähestymiset ja tulivat puttailemaan. Itse lähdin hakemaan avaustani, kunnes jompikumpi kavereistani tokaisi "öö...lähetääks menee"... selvä.
Korilla makasi "kukkulan kuningas" alasti aurinkokello pystyssä. Sai varmaan kiksit nuorista pojista.
Sama herra nähtiin kaksi kertaa myöhemminkin samalla paikalla, samat harrasteet mielessä. Nykyään tarkistetaan alue ennen kuin heitetään.

Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Viime kesänä - (taisi olla heinäkuussa) minä, Vesa Palmunen ja Mika Pollari olimme Yyterissä 3 päivää heittelemässä huviksemme.

Asuimme siinä Yyterin hotellissa ja sieltä menimme aina Tallaajaväreihin sonnustautuneina pelaamaan koko päiväksi, satoi tai paistoi.
Olimme myös aika viihteellä eikä ilman salmiakkikossua voinut radalle lähteä.
No tunnetusti kun minun pääni ei tuota juomaa kovinkaan paljon kestä, niin en jaksanut lähteä toikkaroimaan mäkeä ylös vaan jätin 2 koria sillä kierroksella väliin. Jäin yhden korin viereen elbaamaan. (en muista mikä sen korin numero on, mutta se on se mikä heitetään sieltä korkealta kohti merta ja on lyhyehkö).

Siinä elbatessani ja katsoessa Vsq:n ja Mikan heittelyä tuli paikalle mies kolmen noin 10-vuotiaan tyttären kanssa.
Nousin ylös ja hoidin spotterin tehtäviä varoittaen heitä kaverusten kohta tulevista avauksista.
Mies vastasi: "Tuolta ylhäältäkö he heittävät? Älä unta näe, että tänne asti heittäisivät, eihän tässä mitään vaaraa ole". (Oli aika ylimielinen ja epäkohtelias).
Sanoin siihen, että olen nyt sitten varoittanut emmekä ota vastuuta jos kiekko osuu vaikka lasta päähän.

Vsq avasi ja kiekko lensi tosi nätisti. Se tuli kohti miestä lähemmäs ja lähemmäs ottaen vielä hieman lisää ilmaa alle. Kiekko meinasi osua mieheen, sillä hän hypähti naama valkoisena sivuun leuan pudotessa maahan sanoen: "Hä! En olisi uskonut, upea heitto. Tytöt, varokaas vähän... :lol: "

Mikan avaus ei valitettavasti onnistunut ihan yhtä hyvin, sillä toivoin hänenkin hätyyttelevän sitä ukkelia. :twisted:

Sain sitten viettää aikaa esitellen perheen päälle lajiamme, mutta onneksi sain tehdä sen istualtani. :lol: 8)

Seuraavana päivänä kun menimme taas radalle hieman :-# niin siellä kävelevät turistit kuvasivat meitä kotivideokameroillaan. Kyllä oli sellainen pro-meininki :lol:. Meillä oli tietty värit päällä ja bägit olalla. Lopuksi 1 ryhmä pyysi Vesaa näyttämään miten heitetään ja kun Vsq heitti, niin heitto epäonnistui aivan täysin. Taustalta kuului vain minun Anteromainen kommettini "Olipas surkea heitto" ja meidän (mika&minä) röhönaurua.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012

Poimis
Oikea nimi: Sami Poimala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poimis »

Jani kirjoitti: Pallogolfkentällä kaverini oli todistamassa moista: Ykköstiillä ryhmässä ollut nainen oli avaamassa. Lyönti hipaisi niukasti palloa, ja pallo pomppasi naisen hameen sisään. Lyöjä itse oli tyynesti todennut: "Hole in one!"
Tuosta tuli väistämättä mieleen tämä:
http://www.fullofjokes.com/joke.asp?ID=2479
Kivempaa fribaamista - http://fribakaveri.fi

Vastaa Viestiin