Frisbeegolfia vai ei?

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Jonsu
Viestit: 80
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 19:31
Oikea nimi: Joonas Hynönen
Paikkakunta: Rajamäki

Frisbeegolfia vai ei?

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Kyllä täytyy sanoa, että ei ollu valot päällä ekenösseillä, kun rataa suunnittelivat. Paikallissääntöjä oli vaikka muille radoille jakaa reiät oli ihan arsesta. Ei mitään järkeä älytöntä. Ei tota rataa voi sanoin kuvailla, kun se oli niin huoooooooooooooono.
Jos jotain hyvää hakee niin onneks kisa on jo ohi.
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Et tainnut menestyä, vai mitä? :twisted:
Ottaako egoon, kun et ollut palkintopallilla?...heh heh.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kiersin radan perjantaina, enkä voi allekirjoittaa sen huonoutta. Kyllähän väylä 18 oli "tekemällä tehty" ja siis mielestäni hyvin keinotekoisesti vaikeutettu, sekä tietty väylä 1 oli myös mielenkiintoinen.

Järven yli heitettävä väylä sen sijaan oli hieno. Huomattavasti parempi kuin se edellinen, joka heitettiin ryteikön läpi ylämäkeen.
Uusi 4 oli myös ok, samoin muistaakseni uusi 9.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Jonsu
Viestit: 80
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 19:31
Oikea nimi: Joonas Hynönen
Paikkakunta: Rajamäki

!!

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

No olin kuitenkin 4 (sija josta sä vaan unelmoit). Ja ei mun pelin huonous radasta johtunu olin vaan kerta kaikkiaan niin paska, että oikeen hävettää.
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Re: !!

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jonsu kirjoitti:No olin kuitenkin 4 (sija josta sä vaan unelmoit). Ja ei mun pelin huonous radasta johtunu olin vaan kerta kaikkiaan niin paska, että oikeen hävettää.
Eieieieieiiiiiii, Joonas. Olet kyllä nyt ymmärtänyt aivan väärin.
Minä pelaan F-gofia vain siksi, koska se on hauskaa. Minulle on aivan samantekevää, onko joku minua parempi siinä vai ei. Ja melkein kaikki aktiiviharrastajathan ovat siinä minua parempia... :D

Jos sitten haaveilisin jostain kilpailusijoituksesta, niin en taatusti haavelisi sijasta 4.

Hävisin sinulle siellä Nummelassa muistaakseni vaatimattomat 42 heittoa tai jotain. Nyt sinä hävisit Lillille käsittämättömät 29 heittoa.
Kyllä sen vian pitää olla joko radassa tai välineissä, sillä eihän pojassa (ei siis miehessä) voi olla mitään vikaa. 8) :twisted:
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
PM
Viestit: 717
Liittynyt: To Marras 18, 2004 16:23
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN
Paikkakunta: Tikkurila

Viesti Kirjoittaja PM »

:shock: lapselista kuittailua :x
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

PM kirjoitti::shock: lapselista kuittailua :x
Niin on, mutta ah niin virkistävää.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Jani
Viestit: 641
Liittynyt: Ti Touko 11, 2004 11:24
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Minä luulin, että edes ykköspooli nauttisi Tammisaaren radasta täysin siemauksin. Mutta jos kärkikastinkin miehet kritisoivat rataa, niin voitte uskoa, että peli-ilo saattoi meillä tuuppaajilla olla joskus hieman hakusessa.

Toisen käden tieto kertoi, että naisetkaan eivät tainneet rataa pelkästään rakastaa. Sitä en tiedä, pitäisivätkö naiset järjestäjiä sovinisteina, jos heille olisi joillain väylillä helpotuksia. Golfissa ainakaan naiset eivät pelaa yhtä kaukaa kuin miehet.
Avatar
PM
Viestit: 717
Liittynyt: To Marras 18, 2004 16:23
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN
Paikkakunta: Tikkurila

Viesti Kirjoittaja PM »

:( niin ratahan oli käsittömän vaativa ja paska mun mielestäkin! :shock:
Eppu
Viestit: 848
Liittynyt: Su Loka 20, 2002 8:43
Oikea nimi: Kimmo Parkkinen
Paikkakunta: Pakila

Viesti Kirjoittaja Eppu »

Minun päällimmäiset mielipiteeni radasta. Toivottavasti tämä koetaan rakentavana kritiikkinä.

Hyvää: 1. Paljon kaksiosaisia väyliä (ei pelkkää kakkosten kuittailua)
2. Paljon mutkia - ei ainaista suoraan heittämistä driverillä.
3. Korkeuserot
4. Vähennetty kallioita edellisestä vuodesta.
5. teet oli suomen parhaimmasta päästä (minua ei keskeneräisyys haitannut)
6. Rankaiseva rata - yhdellä huonolla heitolla jopa pari plussaa korttiin.

huonoa: 1. Mandot (minun mielestä mandot käyttöön vain turvallisuussyistä).
2. #18 sai aikaan liian suuria eroja suhteessa muuhun rundiin. Esim #8 verkkoratkaisu olisi ollut parempi 18:lle. Kyse ei ole siitä, että juuri minä olisin heittänyt niillä erityisen huonosti.
Avatar
Dizzy
huru-ukko
Viestit: 3514
Liittynyt: Ke Marras 05, 2003 10:27
Oikea nimi: Anssi Sahri
Paikkakunta: Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Mitenkäs mä nyt tämän muotoilisin.

Itse radan kokoonpanoon moni muu on parempi puuttumaan kuin minä. Itse pelailen enemmän Antsu – sarjassa kuin avoimessa. Kuitenkin frisbeegolffia pelataan paitsi puistoissa, myös metsässä. Tammisaari on metsärata (omasta mielestäni Suomen paras sellainen.) Joka jannu tämän tiesi, ennen kuin sinne lähti. Kartat olivat hyvissä ajoin kaikkien saatavilla, joten rataan pääsi tutustumaan halutessaan. Rata oli myös kaikille sama. Myönnettäköön, naisilla saattoi olla eri kisatilanne kuin muilla, mutta siitä minä pidän suuni kiinni. Menee vielä maineen rippeetkin.

Suurin osa, jotka radasta valittivat, varmaan valittavat myös Meikusta ja muista metsäradoista. Silti se on osa tätä lajia. Jos kerta SM – titteliä jaetaan, on aivan oikeutettua pelata myös yksi metsärata osakilpailu. Muuten jaettaisiin lähinnä puisto golfin SM titteleitä. Kaikki Tammisaareen lähteneet taatusti tiesivät lähtökohdan, josta kisarata rakennettiin. Kaiken tämän paskan keskeltä jota ihmiset suustaan syytävät on vaan jäänyt vähän hämäräksi mitä jengi sitten odotti. Kyllähän SM-sarjassa pelataan vaikea metsärata, jos Tammisaareen tullaan.

Mutta, kyllä minuakin alkoi korpeamaan viikonloppuna. Ei tosin johtunut radasta (ja aika vähän omasta heitostani) Enemmän se johtui tästä pelaavasta kentästä.

Itse nostan hattua Tammisaaren suuntaan duunista jonka he ovat tehneet. Järjestelyt pelasivat mielestäni hyvin. Aikataulu piti loistavasti, kisakahvio oli hyvä, tulospalvelu pelasi hienosti, kisapaketti oli kisan hintaan nähden laadukas ja rata ei nähdäkseni suosinut ketään yli muiden. Rataa kiertäessäni näki, että vaivaa on nähty Tee-paikkojen rakentamisessa ym.

Frisbeegolf on sen verta pieni laji, että kaikki tapahtumat syntyvän joidenkin pelaajien sekä heidän tuttavien hiellä. SFL:n johto varmaan tietää, onko isojen kisojen järjestäjiksi tunkua, vai onko vaikea saada riittämä määrä ihmisiä tekemään hommia jotta kisakalenteri täyttyy.
Hatusta jos heitän, että alle 10% lajin harrastajista tekee duunia jotta tätä lajia voi yleensä Suomessa harrastaa. Sen takia ei vaan minun kaaliin mahdu, että tämä 90% suhtautuu vähättelevästi tai avoimen halveksivasti näihin kisoihin. Kohta on suhdeluku järjestäjien ja pelaajien välillä sellainen, että kisoja saa lähteä etsimään vähän kauempaa.

Kyllä kritiikkiä saa antaa, eikä ilman sitä homma mene eteenpäin. Jos pohditaan mikä oli huonoa, ja minkä olisi voinut tehdä paremmin, kaikki varmaan pitkällä tähtäimellä hyötyvä. Jos ilmoitetaan, että rata oli huono eikä kuulu lajiin, niin mitä siitä kostutaan?

Jokainen, joka pistää omaa aikaansa tarjotakseen kisan lajin harrastajille ansaitsee kunnioitusta. Jos ei sitä pysty oman sielun syövereistä kaivamaan, niin ole hiljaa. Jokainen, joka on vapaaehtoistyötä tehnyt ymmärtää tämän. Muiden olisi hyvä oppia.

Frisbeespiritti….Ei täällä Suomessa…
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
Avatar
Ossipossu
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Tammi 14, 2003 13:04
Oikea nimi: Janne Hilden
Paikkakunta: Hyvinkää-City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossipossu »

Isoveli kirjoitti: Hyvää: 1. Paljon kaksiosaisia väyliä (ei pelkkää kakkosten kuittailua)
5. teet oli suomen parhaimmasta päästä (minua ei keskeneräisyys haitannut)
6. Rankaiseva rata - yhdellä huonolla heitolla jopa pari plussaa korttiin.
Totanoin...mä löysin sekä hyviä että huonoja puolia radasta, niin tietysti varmasti jokainen muukin. Mun kommentit poikkee vähän edellisestä..
5. Perusideana, matsku teellä ok, hieman liian röpöliäinen. Teet voisivat mielestäni olla kuitenkin leveämpiä. Leveys on tärkeämpi kuin pituus. Esimerkiksi kartion mallisia,
jolloin olisi myös aina otettu molempi kätiset huomioon. Monta kertaa sai nähdä kavereiden aloittavan vauhdin oton teen sivusta ja se kaksi ylimääräistä metriä takaa olisi voinut jättää pois, harvaa tarvii neljää viittä
metriä vauhdin ottoon.
6.Rankaiseva..kyllä. Ja mun mielestä hiukan liiankin sellainen. Pidän haastavista väylistä, mutta että on onnistuttava monta kertaa täydellisesti,
muuten hirmuisesti penaltia. Eli lyödään lyötyä. Tämmöinen yksi väylä on hyvä, mutta monta samalla radalla ei enään aja asiaansa. Onhan tietysti tässä kompensoimassa se että kaikki pelaajat nuo samat väylät joutuivat pelaamaan, jokaisella mahdollisuus hirmuisiin pinnoihin yhdellä ainoilla väylällä, niinkuin moni huippukin sai kokea..

Lisäksi katsoisin että naiset olisi pitänyt ottaa hiukan paremmin huomioon.
Esimerkiksi lampiväylällä ei ollut vaihtoehtoista väylää suunniteltu lainkaan. Aikamoista tahkoamista metsän läpi varmasti ollut..

Pähkinänkuoressa:
Ensimmäisenä, helpoiten nousee esille negatiivinen kritiikki, varsinkin kun on uusi rata kyseessä, joka monesti johtuu myös omasta mukautumiskyvyttömyydestä. On helppo syyttää vain, ainoastaa rataa, kun ei itse pysty muokkaantumaan rataan sopivaksi, on tottunut tiettyyn kaavaan jolla pelata. Esimerkiksi laituri oli liukas=>heitä ilman vauhtia. Sillähän siitä selviää.

Lopuksi: Rata ihan omaa luokkaansa, mielenkiintoinen, vaikea, erityisesti tarkkuutta vaativa (harjoittelemaan siitä!) ja mutta loppujen lopuksi pelaaminen oli hauskaa. Ei kukaan ole seppä syntyessään..
hyzer
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 11:17
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Nyt on mennyt kirjoitukset ja puheet Anssilla ja Väykällä oikeisiin osoitteisiin. Mä nimittäin eilen lounaalla puhuin Dennikselle ja kumppaneille samoilla sanoilla kun Anssi kirjoitti edelliseen. Ja koska Anssi näköjään osaa tuoda ajatuksensa julki myös kirjallisessa muodossa, niin mun ei tarvi alkaa kauheesti räpeltämään tähän.
Mielestäni rata oli loistava!!!
Järjestelyt kaikkineen 10 !!!!

Ja minä olen tosiaan Anteron tasoinen, jopa hieman heikompi pelaaja. Ja varmasti vähäisetkin hiukseni harmaantuivat radalla, toinen toistaan heikompien heittojen jälkeen. Mutta se ei ollut radan vika.

Kyllähän joka kisasta ja radasta, yksittäisistä väylistä jä järjestelyistä porua tulee. Mutta kohtuu kaikessa. Kisojen järjestäjiä ei valtavasti löydy, eikä tällainen julkinen älytön haukkuminen ainakaan lisää järjestely intoa. Henkilökohtaisesti ainakaan mua ei vähään aikaan innosta mitään isompia kekkereitä järjestää.

Toivottavasti noi suurimmat valittajat alkavat järjestää tulevia kisoja, niin saadaan Suomeen kunnon skaboja.

Kiitos Dennis ja EIF hienosta kisasta ja vaaaaativasta radasta!!! Oli hienoa tulla valmiiksi katettuun pöytään. Pöytään jonka kattamiseen oli käytetty törkeen paljon vaivaa ja aikaa. Mun ei tarvinnu kun manata surkeita heittoja.

-väykkä-
Avatar
PM
Viestit: 717
Liittynyt: To Marras 18, 2004 16:23
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN
Paikkakunta: Tikkurila

Viesti Kirjoittaja PM »

PM kirjoitti::( niin ratahan oli käsittömän vaativa ja paska mun mielestäkin! :shock:
:o ANTEEKSI taisin yleistää radasta,
muutamia väyliä keinotekoisesti muokattu niistä olisi voitu tinkiä
muuten rata oli hyvä ja järjestelyt toimi.
Avatar
Rebe
TT Hold'em mestari
Viestit: 1231
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 0:10
Oikea nimi: Renni Honkanen
Paikkakunta: Tali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rebe »

Kiitos Tammisaarelle minunkin puolestani.

Järjestelyt toimivat hyvin ja aikataulut pitivät.

Rata oli kyllä vaikea, jossain paikoin hieman liiankin. Hyvää oli se että kerrankin sai käyttää vähän päätäänkin miettiessään mihin avaukset kannattaa sijoittaa, ei vaan täysiä repimistä ja pelkkää pituusheittoa (sopii mulle kun en oikein osaa repiä).

Ja samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa siitä että turha marina ei mitään hyödytä eikä vie tätä lajia minnekään. Tärkeintä on että jotkut ainakin viitsivät yrittää, isot pisteet siitä.
Jani
Viestit: 641
Liittynyt: Ti Touko 11, 2004 11:24
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Joo, hyvä Anssi!

Sen vain lisäisin, että kun kyseessä on metsärata, niin se on taatusti riittävän vaikea ilman keinotekoisia vaikeutuksiakin. Ja voittaja varmaan löytyisi ilman saari- ja mandoväyliäkin.
Vastaa Viestiin