Tali on kuin villi länsi

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Tali on kuin villi länsi

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tänään heitin kierroksen Talissa pitkästä aikaa.
Kiinnitin huomiota jengin käyttäytymiseen siellä ja täytyy sanoa, että henki on siellä höllässä aina silloin tällöin.

Väylällä 10 oli pahimmillaan kolme poolia samalla kertaa.
Sanoisin, että todella vaarallista.

Sanoin siitä poolille, joka heitti takanamme ja he ottivat asian hyvin asiallisesti, lähinnä kiittivät kun joku viitsii siitä sanoa.

Heistä 30m takana heitti yksi pari, joka kuulemma heittää niin lyhyitä heittoja, ettei heistä ole vaaraa...

Hohhoijaa...

Kun olen rataa hoitanut ajoleikkurilla tai siimaten tänä kesänä aika paljonkin, on järjestäin joka kerta sattunut vähintään yksi vaaratilanne.
Se vaaratilanne on koskenut yleensä minua, sillä jengi heittää vaikka olisin sulkenut väylän.
Jos ajan esim. väylää 18 ja 15 tiillä on porukkaa, niin melkeinpä aina he avaavat vaikka olen siinä osumaetäisyydellä koneella.

Siistii... :?

Kiitän kaikkia jotka pitävät sitä omaa heittoaan tärkeämpänä kuin radanhoitajan terveyttä.
On todella mukavaa hoitaa rataa henkensä kaupalla, olen vakavasti harkinnut fillarikypärän käyttöä siellä.

Kun laitan väylän huoltomerkin (puinen, jossa on traktorin kuva ja teksti "Väylän huoltotyöt käynnissä, siirry seuraavalle väylälle") tiilaatalle, tarkoittaa se koko väylän tai Fieldin sulkemista.
Tämä koskee KAIKKIA rataa käyttäviä, myös Tallaajia.

Kerran eräs tyyppi heitti viereiseltä tiilaatalta fieldillä, koska siinä ei ollut erillistä laattaa...
Hohhoijaa, taas.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
kalamies
Oikea nimi: Jouni Andersin

Re: Tali on kuin villi länsi

Viesti Kirjoittaja kalamies »

Antero kirjoitti:Heistä 30m takana heitti yksi pari, joka kuulemma heittää niin lyhyitä heittoja, ettei heistä ole vaaraa...
Todella tutun kuuloista, näitä "lyhyitä" heittoja heittäjiä on todella paljon. Vaikkei se kiekko lentäisikään sinne asti missä edellä oleva heittäjä on, niin se on todella HÄIRITSEVÄÄ kun keskityt heittoon ja rupeaa esim. 5-10 m päässä takanasi kuulumaan kiekon kopina.
PM
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN

Viesti Kirjoittaja PM »

kalamies kirjoitti:
Antero kirjoitti:Heistä 30m takana heitti yksi pari, joka kuulemma heittää niin lyhyitä heittoja, ettei heistä ole vaaraa...
Todella tutun kuuloista, näitä "lyhyitä" heittoja heittäjiä on todella paljon. Vaikkei se kiekko lentäisikään sinne asti missä edellä oleva heittäjä on, niin se on todella HÄIRITSEVÄÄ kun keskityt heittoon ja rupeaa esim. 5-10 m päässä takanasi kuulumaan kiekon kopina.
:? Tämä on kyllä totta :!:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!
JMansikka
Oikea nimi: Joonas Mansikka

Viesti Kirjoittaja JMansikka »

Sitten on se yksi kaunis kerta kun kaikki osuukin nappiin ja lätty lentää jokusen kymmenen metriä pidemmälle. Sitten vielä ihmetellään että lensipä pitkälle, taitaa muuten osua jotain päähän, joka pelaa samaa väylää... OHO... :shock:

Ja esimerkiksi Anteron mainitsema esimerkki kentän hoitamisesta väylällä 18 ja väylältä 15 heitetään, niin siinäkin on hyvä vähän miettiä, että voisiko se kiekko vaikka lähteä johonkin muuhun suuntaan kuin on itse tarkoittanut, eli väylän 18 suuntaan. Eikä varmasti huudot auta kentän hoitajaa kun kone pitää vieressä meteliä. Muistetaan arvostaa niitä, jotka hoitaa kenttää MEILLE!

Jos vielä vuodatusta jatketaan niin muistakaa huutaa se FORE tarpeeksi lujaa ja ajoissa, jotta se herättää huomion ja kuuluu riittävän kauaksi.
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

JMansikka kirjoitti:muistakaa huutaa se FORE tarpeeksi lujaa ja ajoissa, jotta se herättää huomion ja kuuluu riittävän kauaksi.
Jos kiekko on osumassa sivulliseen (ei siis fribaajaan), niin kannattaa melkein huutaa foren sijaan VARO!, sillä sivulliset eivät välttämättä tiedä mitä fore tarkoittaa.
045-132 2935
International DNF
Tee8mu
Ching-King
Oikea nimi: Teemu Malmelin

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Antero kirjoitti:
JMansikka kirjoitti:muistakaa huutaa se FORE tarpeeksi lujaa ja ajoissa, jotta se herättää huomion ja kuuluu riittävän kauaksi.
Jos kiekko on osumassa sivulliseen (ei siis fribaajaan), niin kannattaa melkein huutaa foren sijaan VARO!, sillä sivulliset eivät välttämättä tiedä mitä fore tarkoittaa.
Ja sit kannattaa huutaa aina varmuuden vuoksi, ja tietty tarpeksi kovaa. Ei meinaa mitään jos huutaa, vaikka kiekko jää kolmenkymmenen metrin päähän. Meinaan vaan, että jos vähänkin näyttää pahalta - heti karjaisu. eikä niin että jää seuraamaan kiekon lentoa - miettii osuuko, eikö osu - ja huutaa kohdalla jolloin on jo liian myöhäistä.

Tuskinpa tätä foorumia kauheesti lukee kyseiset heittäjät, eli ei tässä muu auta kuin sanoa kiukkuisen asiallisesti kyseiseen toimintaan törmättyään.
Harvemmin kuuluu vittuilua takas. Jos kuuluu ni voi sanoa et meeppä tohon kymmenen metrin päähän niin heitä sua driverilla, katotaan sattuuko... :twisted:
Dizzy
huru-ukko
Oikea nimi: Anssi Sahri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Tee8mu kirjoitti:
Tuskinpa tätä foorumia kauheesti lukee kyseiset heittäjät, eli ei tässä muu auta kuin sanoa kiukkuisen asiallisesti kyseiseen toimintaan törmättyään.
Harvemmin kuuluu vittuilua takas. Jos kuuluu ni voi sanoa et meeppä tohon kymmenen metrin päähän niin heitä sua driverilla, katotaan sattuuko... :twisted:
Ja tässä tämä ydinajatus taasen on. Oletettavasti kaikki tämänkin ketjun läpilukeneet osaavat radalla käyttäytyä. Ne ongelmalliset yksilöt eivät paljoa lue tai ainakaan ymmärrä.

Siispä se on jokaisen meistä ja teistä homma mennä kommentoimaan kun joku toiminnallaan vaarantaa henkilöiden tai Talin tulevaisuuden.

Jos aina tulee sanomista kun töpeksii, alkaa se töpeksiminen kummasti vähentyä.
silenth
Oikea nimi: Sami Ahlgren

Viesti Kirjoittaja silenth »

Näin on joo. Parasta huomauttaa ennen kuin ketään sattuu kovempaa. Olen myös ihmetellyt suuresti sitä kun porukkat joille olemme huomauttaneet yleisistä säännöistä tai muista käytänteistä, kun he ovat vain tokaisseet että "Meillä on omat säännöt" ???

Kuitenkin säännöt on tehty kanssa pelaajien ja ohikulkevien ihmisten turvallisuuden varmistamiseksi eikä pelkästään vaikeuttamaan peliä.

Ei olisi ollenkaan huono ajatus jos frisbeegolffiin tulisi joku green cardin tapainen kirje kurssi jossa tolkutetaan ihmesille säännöt joita on noudatettava heitellessään frisbeetä...
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Tänään paloi hiha kolme kertaa kun ajoin neljäntoista.
Ensin siinä oli sellainen kuuden hengen äijäpooli, joka heitti viideltätoista kiekot tosi lähelle ja vielä takaapäin.

Jos luette tämän, niin kiitän teitä siitä oikein paljon.
Taisin hieman "avautua" teille kun piditte omia paskoja heittojanne tärkeämpänä kuin terveyttäni. Kiva kun jätitte yrittämättä viestittää minulle, että heitätte ja eniten arvostan sitä, että ette viitsineet odottaa minun ajavan siitä minuutin sisällä pois.

Sitten oli toinen puupää, jonka kiekon nakkasin kahdeksalletoista.
Kiitos sinullekin loppuun ajatellusta heitostasi.
Tajusit kyllä kohteliaasti kiittää minua kun nakkasin kiekkosi sinne kahdeksalletoista.
Omasta puolesta valitan sitä, että heittoni epäonnistui aika pahasti. Kiekon oli tarkoitus lentää 18 yli sinne nokkospöheikköön.

Kolmas kaveri sitten heitti hänkin takaapäin. Kiekko ilmeisesti rollasi viideltätoista 14 sisälle, mutta säikähdin aika tavalla kun se tuli niin läheltä.
Tämä pooli päätti vielä kaiken lisäksi avata kun siellä oli muut menossa puttaamaan.
Kun sitten sanoin asiasta tälle ääliölle, niin hän rupesi selittämään sitä normaalia idiotismia, että heitossa ei ollut mitään vaaraa, koska hän ei osaa heittää niin pitkälle missä minä olin... GRRRRRRRRRRR!

Minua * "vähänkö ottaa pattiin" * aika tavalla nyt, sen ehkä saattaa aistia tästä tekstistä.
045-132 2935
International DNF
protoni
Oikea nimi: Toni Asikainen

Viesti Kirjoittaja protoni »

Tuttuja juttuja... kaiken tämän lisäksi kiekkoja katoaa nykyään rangelta ja jopa keskeltä väylää, jos satut vaikka treenaamaan useammalla kiekolla ja et heti löydä kaikkia kiekkojasi.

Uusien pelaajien "kouluttaminen" on tärkeää - vaikka "välittömällä palautteella", jota itsekin silloin tällöin harrastan. Aina kuitenkin tulee uusia ääliöitä, joita emme ole vielä Anteron kanssa ehtineet kouluttaa.

Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta, mutta itse olen valmis ensi kaudella olemaan mukana pilotoimassa Suomeen frisbeegolffin "green card" kurssia, joka pallogolffista tuttuun tapaan antaa perusvalmiudet pelata ja käyttäytyä golfkentällä.

"green card" tulee varmasti olemaan pakollinen vasta hamassa tulevaisuudessa, mutta mikä estää meitä ottamasta käyttöön vapaaehtoisen green cardin jo nyt. Toisaalta - siinä vaiheessa kun ensimmäinen paha vammautuminen tai jopa kuolema aiheutuu golfkiekon osumasta, pakollinen green card saattaa olla lähempänä kuin uskommekaan.

Tällainen kurssi voisi maksaa esim. 5 € per nuppi ja sen voisi vähentää jäsenmaksusta, kun kurssilainen liittyy vaikka liiton tai Tallaajien jäseneksi.

Tämä keskustelun avaukseksi...
silenth
Oikea nimi: Sami Ahlgren

Viesti Kirjoittaja silenth »

Olen itsekin tuon green cardin kannalla ja mitä enemmän olen siimaamassa ollut sitä enemmän sen pakollisuutta toivon... Mistä lie johtua ;)
Mirna
Oikea nimi: Miro Korja

Viesti Kirjoittaja Mirna »

Itse olen vasta aloittelijan tasolla kun heittelen, mutta kyllä nyt terveen järjen pitäisi sanoa että ei ne kiekot aina lennä niin miten on sen ajatellu, joten kyllä pitäisi huomioida se että jos joku hoivaa kenttää. Itse pyrin aina siihen että jos esim avaan 15 ja joku leikkaa 14 nurmikkoa niin olen odottanut niin pitkään kuin vain tarve että kentänhoitaja näkee minut ja kuittaa että voin hyvin mielin viskellä kiekkoa.

Yksi kysymys minulla olisi Anterolle varsinkin joka on minua ja kavereitani kerran jos toisenkin opastanut isällisellä pehmeydellä.. ;)
Miten teidän mielestä tulisi toimia, kun tuossa taannoin oltiin kaverin kanssa odottelemassa että voisimme avata 11-väylällä kun joku äijä pooli avasi 10-väylällä ja sieltä sitten lähti kiekko kädestä vähän turhan aikasin ja suuntautu suoraan 11 tiiaus paikkaa kohden vielä puun avustuksella. Heiton aikana ei kuulunut mitään huutoa, ei sen jälkeen, eikä myöskään siinä kohtaan tullut edes kysymystä että "tuliko lähelle" tai anteeksti. Päätin sitten tokaista että sitä ääntä voisi käyttää jos näkee että kiekko lähtee huonosti. Tähän ainut reagointi mitä häneltä sain oli ettei siinä mitään ehdi sanoa.
Itse en ole vielä törmännyt siihen etten ehtisi huutaa forea jos kiekko lähtee huonosti kädestä.
Mitä en ymmärrä tuossa on se että minkä takia ihmisten tarvitsee alkaa "kiukuttelee" jos toinen huomauttaa että kiekko muuten tuli hyvinkin lähelle, eikös se olisi vain helpompaa sanoa anteeksi? Vai olisiko minun vaan pitänyt olla hiljaa ja kiittää onneani etten seissyt siinä mihin kiekko tuli?

Ja kiitokset Anterolle niistä neuvoista mitkä hän on kertonut. Tunsin itse asiassa itseni tuosta Anteron ekasta postauksesta.. :) Saa jatkossakin mieluusti opastaa ja ohjeistaa kun ei vielä kaikki säännöt ole selvänä.. :)
Ensin kokeillaan, jos ei onnistu niin kokeillaan uusiksi.. :)
Tee8mu
Ching-King
Oikea nimi: Teemu Malmelin

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Tee8mu kirjoitti:
Ja sit kannattaa huutaa aina varmuuden vuoksi, ja tietty tarpeksi kovaa. Ei meinaa mitään jos huutaa, vaikka kiekko jää kolmenkymmenen metrin päähän. Meinaan vaan, että jos vähänkin näyttää pahalta - heti karjaisu. eikä niin että jää seuraamaan kiekon lentoa - miettii osuuko, eikö osu - ja huutaa kohdalla jolloin on jo liian myöhäistä.
saleee
Oikea nimi: Sauli Soini

Viesti Kirjoittaja saleee »

Talissa on muutamia väyliä, joissa aloittelevammat isokädet heittävät kyllä pitkälle, mutta ei suinkaan oikeaan suuntaan, eivätkä oikein ymmärrä kentän ulottuvuuksia ja sitä, että kiekko voisi johonkin osua. Forea voi huutaa mun puolesta vaikka välillä ihan vaan, että pysyy ääni auki todellisia vaaratilanteita varten.
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Mirna kirjoitti: Miten teidän mielestä tulisi toimia, kun tuossa taannoin oltiin kaverin kanssa odottelemassa että voisimme avata 11-väylällä kun joku äijä pooli avasi 10-väylällä ja sieltä sitten lähti kiekko kädestä vähän turhan aikasin ja suuntautu suoraan 11 tiiaus paikkaa kohden vielä puun avustuksella. Heiton aikana ei kuulunut mitään huutoa, ei sen jälkeen, eikä myöskään siinä kohtaan tullut edes kysymystä että "tuliko lähelle" tai anteeksi.
Ihan aluksi: Ei minua tarvitse teititellä, vaikka toisaalta... :wink:

Mielestäni heille pitää ensi sanoa rauhallisesti ja jos ei mene jakeluun tai edes näyttää siltä, niin tavalla mikä parhaiten jakeluun menee.
Jos ysin kuopasta todellakin saa avauksen 11 tiille, niin silloin voisi kyseinen tyyppi mennä Munkkiniemeen harjoittelemaan.
Jos heittää Talissa, niin heittää silloin kun siitä ei ole muille vaaraa.

Mirna kirjoitti: Ja kiitokset Anterolle niistä neuvoista mitkä hän on kertonut.
Ei kiittämistä, neuvominen ja opastaminen ovat ilo. Tarkoitan sitä todella.

Ok, en muista kuka olet ja miten neuvoin sinua.
Jos olin asiallinen ja mukava, niin hyvä...

Jos on vielä jotain kysyttävää, niin tule rohkeasti juttelemaan.
Olen siellä aika usein, sillä en ole vielä hankkinut elämää.
045-132 2935
International DNF
Vastaa Viestiin