FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Vastaa Viestiin
Avatar
AJantti
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 11:49
Oikea nimi: Ari Jäntti
Paikkakunta: Vantaa

FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja AJantti »

Olen lähdössä pääkaupunkiseudun ulkopuolelle heittämään ym. viikolla ja olisi mukava saada reissuun peliseuraa. Ratavaihtoehtoina ovat ainakin Mukkula, Tammisaaren radat ja Lauste (ehdottaa saa myös muita). Kyyti siis löytyy, mutta yksiheittelyn sijasta ajattelin kysyä mukaan muitakin. Päivistä en vielä tiedä, mutta sään salliessa olen tod. näk. lähdössä useampanakin päivänä (eri radoille).

Koska matkaa kuitenkin tulee jonkin verran, olin ajatellut esim. heittää muutaman kiessin ja käydä välillä jossain lähistöllä syömässä ja jatkaa taas pelamista. Vähintään 3 kiessiä oli tarkoitus pelata per rata (enemmänkin jos vaan allekirjoittaneen kroppa antaa myöten). Velliperseet älkööt vaivautuko, eli vähintään tuon 3 kiessiä aion kohteessa pelata, sen aiemmin ei ainakaan takaisinkuljetus lähde. Enintään otan mukaan 2 hlöä/reissu. Polttoainekuluihin toivon mukaantulijoiden osallistuvan.

Vastaa tähän ketjuun jos reissu kiinnostaa. Laita mukaan yhteystiedot, niin otan yhteyttä valitsemiini henkilöihin (randomilla tai kohdeperusteisesti). Lähtöpaikan voimme sopia mukaantulijoiden kanssa. Laita vastaukseesi myös kohdetoive (jos tällä on väliä) ja kiessien määrä jota olet valmis kohteessa pelaamaan.


Ari
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Jokainen noista radoista kiinnostaa, joten jos fiilikset, säät ja aikataulut saadaan sovitetuksi yhteen, niin mennään vaan. Kolme kiessiä on pop. Tosin Mukkula on niin pitkä keikka, etten tiedä, kestääkö koipi (leikattu 2 kk sitten) vielä mäkiosuutta kolmannelle kierrokselle, joten voi olla, että joudun loppua kohden huilimaan mäen juurella.
Avatar
Henruso
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 22:44
Oikea nimi: Henri Makkonen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja Henruso »

Hyvältä kuulostaa! Jotakin tämän tapaista on itsellänikin ollut viime aikoina suunnitelmissa!

Kolme (max. neljä) kiessiä / päivä kuulostaa ainakin omissa korvissani passelilta! Eipähän ainakaan tuu sitä fiilistä että tekee mieli "heittää se toinenkin avaus" kesken kiessin ja saapahan kerrankin pelata koko rahan edestä. Kaikki edellä mainitut radat kiinnostavat myös allekirjoittanutta (erityisesti Lauste ja Mukkula)!

Omasta puolestani saa mukaan lähteä (yhteensä) vaikka neljäkin kaveria periaatteella "the more the merrier". Viisi on ehkä hieman turhan paljon yhteen autoon, mutta tämmöinenkin siis käy itselleni mainiosti. Joka tapauksessa: neljällä pelaajalla kiessi menee omasta mielestäni about yhtä nopeasti kuin kolmellakin, joten senkin puolesta voisi minusta aivan hyvin neljäkin ottaa mukaan...

Bensat/naftat jaetaan luonnollisesti (vähintäänkin) tasan, ellei jopa kuskille/auton omistajalle heitetä jotakin pikku ekstraa...

Parhaiten yhteyden meikäläiseen saa puhelimitse (040 562 4833) tai maililla (henri.makkonen@fira.fi)...
Kauden tavoite nro. 1.: PITÄÄ PAIKAT TERVEENÄ
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Järki pelaa jälkijunasssa, eli tuli mieleen, että Tammisaaressakin on paljon kavuttavaa, joten koipi voi tykätä kyttyrää olla siellä koko ajan. Miltä kuullostaisi yksi kiessi Tammisaaren radoilla, murkina ja Lauste tai Lauste x3? Minulla on sellainen aikataulurajoite, etten pysty pelaamaan kuin viimeistään 9.8. to, mutta vielä mieluummin ma-ke aikana.
Avatar
Henruso
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 22:44
Oikea nimi: Henri Makkonen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja Henruso »

Itselläni puolestaan ainoa pakollinen palaveri on maanantaina, joten se ei käy. Eikä mielellään myöskään perjantai kun olen (näillä näkymin, kyyti/yösija vielä puuttuu kun kaveri perui) menossa sitten seuraavana viikonloppuna Hangon amatöörikisoihin mukaan.

Tuo Lauste x 3 kuulostaa kieltämättä houkuttelevalta...
Kauden tavoite nro. 1.: PITÄÄ PAIKAT TERVEENÄ
Avatar
AJantti
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 11:49
Oikea nimi: Ari Jäntti
Paikkakunta: Vantaa

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja AJantti »

Hyvä hyvä. Kuten avausviestissä mainitsin, polttoainekulut on se mitä mielelläni mukaan lähtijöiden kanssa jakaisin.

Jo tässä vaiheessa voisi lyödä lukkoon tuon Lausteen. Teidän ja omista aikatauluistani johtuen lähinnä keskiviikko tulisi kysymykseen. Mukaan voidaan ottaa vielä 1 hlö, jos joku nyt on lähdössä. Olen sitä mieltä, että mitä aikaisempi lähtö, sitä paremmin ehdimme kohteessa pelaamaan. Ajattelin viimeistään klo 9:00 lähteä liikenteeseen, mieluusti jopa aikaisemminkin lähtisin, Lausteen radalle kun kuitenkin pysähtymättä ajaa vajaa 2 h. Itse lähden liikenteeseen Itä-Helsingistä kehä I:n kautta Turunväylälle (mahtaako olla jo kuinka paljon ruuhkaa muuten), joten siinä jossain matkan varrella voisi tuo tapaaminen olla hyvä järjestää. Vai olisiko kehä III/Turun väylä-yhdistelmä parempi lähteä?

Tällä hetkellä näyttää synkältä kelien puolesta tuo keskiviikko, mutta eivätpä nuo ennusteet olisi ensikertaa väärässä. Mikä on teille se keli, jolloin heitämme pyyhkeen kehään. Ja tietysti mikä on se hetki kun päätös lähdöstä/lähtemättömyydestä lyödään lukkoon?


Ari
Avatar
Henruso
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 22:44
Oikea nimi: Henri Makkonen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja Henruso »

Keskiviikko sopii ainakin itselle kenties jopa parhaiten. Silloin voi hieman harkinnan mukaan mennä joko tiistaina Kaatiksen kuukausikisoihin tai sitten torstaina Talin viikkokisoihin. Lähtö klo 08-09 on varmastikin ihan paikallaan, koska yhden kiekan kestoksi voi kuitenkin laskea 2-3 tuntia ja olisi tosiaan ihan hyvä käydä rauhassa syömässä 1-2 kiekan jälkeen. Ajoaika Lausteelle on tosiaan varmaan siinä kahden tunnin korvilla, joten jos laskee ajoaika 2x2h + 3, mahdollisesti jopa 4, kiekkaa x 2-3h + ruokailu 1h, niin siitähän saadaan silloin n. 12-14 tuntia kolmen kiekan päivälle (ja vastaavasti 14-17 tuntia neljälle kiekalle), joten aikainen lähtö on varmastikin paikallaan.

Itse majailen tässä Kannelmäessä Kehä I:n kupeessa, joten tuo Kehä I kautta kulkeva reitti on huomattavasti parempi meikäläiselle.

Säävarauksen näkisin niin, että mikäli ei ole luvattu (kaato)sadetta koko päivälle ja/tai aamulla ei sada ihan kunnolla, niin mun puolesta voidaan lähteä. Käytännössä siis pieni ripsiminen/ ajoittaiset kuurot eivät meikäläistä haittaa, mutta toisaalta taas jos koko päivän sataa kunnolla, niin kyllähän se kieltämättä hieman homman mielekkyyttä vie. Se taas että kuinka ajoissa pitää päättää tuo lähtö, niin sen voitte minun puolestani päättää keskenänne. Itse voin aina vaihtoehtoisesti jäädä kotiin tekemään töitä, joten omasta puolestani varaukseksi riittää vaikka edellinen (tiistai) ilta. Sääennusteille en joka tapauksessa vielä tässä vaiheessa asettaisi mitään painoarvoa. Aikamoista arpomista kun yleensä ovat vielä näin aikaisessa vaiheessa...
Kauden tavoite nro. 1.: PITÄÄ PAIKAT TERVEENÄ
Avatar
Janitor
Viestit: 436
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 15:01
Oikea nimi: Jani Koskinen
Paikkakunta: 00630

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja Janitor »

Lausteella on keskiviikkoisin klo18 7k:n viikkokisat, niin ei taida ehtiä 4 rundia tekemään. Pari rundia ja kisat päälle.
"Yrittäminen on epäonnistumisen ensiaskel" - Homer J. Simpson -
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Ilmatieteenlaitos ja Foreca lupaavat sekä maanantaille, että tiistaille sadetta Turkuun ja toinen maanataillekin, joten sää menee joka tapauksessa arpomiseksi. Toistaiseksi sade on lieväksi merkittyä. Mulla on sadevaatteet, joten kärsin vain liukkaasta ihosta ja lipeämisestä. Kiekon ja miehen sutimisesta alustalla. Joten keskiviikko sopii mulle hyvin. Pitää sopia joku tapaamispaikka, kun en asu kehien suunnalla, vaan lintsin suunnalla. Mä pääsen junalla helposti Kannelmäen juna-asemalle esimerkiksi ja jos pistän oranssin Talin tallaajat paidan päälle, mut varmaan tunnistaa siitä. Kello 8 on varmempi starttiaika, koska viime reissulla meni 2h 30 min Lausteelle lintsin suunnasta tosin.

Mä olen muuten joustava ratojen suhteen, mutta epäilen terveyttäni nilkan kestävyyden suhteen, joten mäkiset radat eivät ole koko päiväksi hyvä asia. Mulle sopii hyvin kaikki vaihtoehdot, jopa eri ratojen koluaminen, jopa vielä paremmin kuin yhden tahkoaminen. Dizzy kehui eilen Maskun rataa hiomattomaksi timantiksi, joka lisätyöllä sopii mainiosti jatkossa SM radaksi. Metsärata kaksi teetä ja koripaikkaa per väylä ja upea maasto sekä maisemat kuulemma. Mutta pelkkä Lauste käy myös ja jos meidät potkitaan pois viikkokisan alta, en itke jonkun muun radan pelaamista paluumatkalla.

Mun ei tarvitse abortoida lähtöäni ja lähtöpäätöstä, jos härkisti sanon, etten pääse duuniin, jos yrittävät tuolloin tyrkyttää mulle duunia. Joten mun puolestani voin lyödä lukkoon tuon keskiviikon aamun lähdön. Kun kohta olen jumissa duunissa, kun kesäduunarit lähtevät ja mulla vinkuu hippulat, niin pomojen on parempi niellä mun poissaoloni yhden päivän.

Eli mihin ja milloin tulen keskiviikkona?
Avatar
AJantti
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 11:49
Oikea nimi: Ari Jäntti
Paikkakunta: Vantaa

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja AJantti »

Kiitos infosta Laustetta koskien Janille.

Tällä hetkellä näyttää aika synkältä tuo ennuste keskiviikoksi, mutta olen ainakin valmis ottamaan riskin ja lähtemään. Eipä tuo pieni sade allekirjoittanutta liiemmälti haittaa, mutta toivotaan ettei ennusteista huolimatta sada. Ja kuten Henri sanoi, ei noille sivistyneimmillekään arvauksille kannata kovin paljoa painoarvoa tässä vaiheessa laittaa.

Sovitaan lähtöajaksi klo 8 (Kannelmäki). Näin ehditään heittämään enemmän.

Koska kuitenkin yhä kekkonen on matkan varrella, voin Henri hakea ainakin sinut Kannelmäestä. Toki tarvitsen tarkemmat koordinaatit, jotta tämä onnistuu. Mikäli Janne päättää tulla aamusta Mellunmäkeen, olisi paras jos voisit hakeutua kehä 1:n varrella Kannelmäen kohdalla olevalle bussipysäkille? Muussa tapauksessa joudun kuitenkin hakemaan Jannen Kannelmäen juna-asemalta. Ja vaikka tuo kiekkokassi onkin aika hyvä indikaattori "heittomiehestä", niin olisi myös hieno olla joku muu tuntomerkki mistä sinut tunnistan. Ajon aikana kun ei kovin montaa hetkeä tuohon tunnistukseen kykene irrottamaan.

Janne sinulla on muutama vaihtoehto. Voit joko tulla yleisillä Kannelmäkeen (juna-asema, klo 8:05) tai mieluummin tulla Mellunmäkeen (bussi/metro, klo 7:40). Jälkimmäinen on logistiikan kannalta ehdottomasti parempi ja suositeltavampi vaihtoehto.
Avatar
Henruso
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 22:44
Oikea nimi: Henri Makkonen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja Henruso »

Mikäli Janne haluaa tulla Kannelmäen asemalle, niin voin itekin aivan mainiosti köpeksiä siihen (asun 500m päässä asemasta), jolloin logistisesti Arinkin elämä helpottuu huomattavasti.

Tällöin siis voit tulla noutamaan meidät molemmat siitä asemalta, eikä kahta pysähdystä tarvita. Tällöin kannattaa nimenomaan tulla aseman ITÄpuolelle eli käytännössä siis sille minne Helsingin keskustasta tulevat junat pysähtyvät. Tuonne asemalle vie umpikuja, joka alkaa tuosta Kannelmäen Pelimannintien sillan päältä juuri ennen kuin mennään junan radan yli Prismalta päin tultaessa.

Tarkempi reitti siis olisi Kehä I:ltä (idästä) tultaessa: vasuri ekasta liikenneympyrästä Kantelettarentielle --> toisesta liikenneympyrästä myös vasuri Pelimannintielle --> ja lopuksi ylämäen päältä, juuri ennen junanradan ylitystä, oikealle Kaustisentielle --> umpikujan päähän. Tämä siis nyt siltä varalta mikäli Kannelmäen asema ei ole ennalta tuttu paikka... ;)

Ja joo, toi klo 08:05 olisi varmaankin kohtuu passeli lähtöaika tuolta asemalta, oltaisiin tuolloin Lausteella varmaan joskus klo 10 pintaan. Ja täälläkään ei pientä sadetta peljätä... :-ohi r-(
Kauden tavoite nro. 1.: PITÄÄ PAIKAT TERVEENÄ
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Kun Henri on tulossa Kannelmäen juna-asemalle ke kello 8.05, voisin tähdätä samaan. Mä olen oikealla oleva kaveri mikkiä pitelemässä ja tyhmiä kyselemässä tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=kANODqKfYAA&feature=plcp
Sateen huomioiden mulla on punainen takki ja mustat housut.
Ihan varma en ole vielä itäpuolesta asemaa, mutta ehkä löydän perille.
Avatar
AJantti
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 11:49
Oikea nimi: Ari Jäntti
Paikkakunta: Vantaa

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja AJantti »

Nähdään siis Kannelmäen asemalla 8.8. klo 8:05. Ruuhkan määrästä riippuen saattaa kehä I hidastaa tuloa, mutta yritän lähteä ajoissa.

Ja kuinka ollakaan, tuo ennustekin on (odotusten mukaisesti) muuttunut, ja vielä meidän kannaltamme parempaan päin.
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Jees eikun menoksi! En kyllä luota ennusteisiin, kun ne ovat vaihdelleet muutaman tunnin välein parilla saitilla ja keskenään ne eivät ole koskaan olleet samaa mieltä, eli sadevaatteet messiin.

Mulla ei sitten ole fribabägiä, vaan iso 90l musta Helly Hansenin reppu.
JanneRäsänen
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 02, 2011 15:33
Oikea nimi: Janne Räsänen

Re: FG-peliseuraa viikolla 32 (6.-10.8.)

Viesti Kirjoittaja JanneRäsänen »

Vaikka yritimme parhaamme mukaan edustaa Helsinkiä ja seuraa, taisi parhaat heitot lipsahtaa paikallisille. Syytän paikallistuntemusta siitä, että porukka avasi rystyllä jotain 150 m+ ja toinen heppu kämmenellä kai 130 m+. Me muut sitten pyrimme samaan ja piti mennä Kaarinaan häpeämään ja edes siellä emme saaneet aikaan 130 metristä, vaikka lähelle pääsinkin. Jos ratamitat pitivät paikkansa. Oli silleen ruåttalainen meininki, että kaikille oli kivaa tarjolla, kun Ari vei ekan Lausteen kiessin, mä toisen ja Henri Kaarinan. Me setämiesikäiset kyykkäsimme kunnossa nuorisoketjua nopeammin, joten Kaarinan rännit olivat suvereenisti Henrin heiniä. Tämä vahvisti käsitystäni siitä, etten ole rännispesialisti. Ei vatsa kestä juoda niin palj... ööö siis osua kahden puun väliin. Puhumattakaan niistä seuraavista puuriveistä. Syytän tuulta, jota riitti, mutta sentään nopeasti ja usein suuntaa ja vauhtia muuttavana. Pahempaa kuin Talissa yleensä.
Vastaa Viestiin