Maaliverkot laulaa 2007-08

Tänne muuhun kuin frisbeehen liittyvät viestit

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

letiss kirjoitti: Saksa, hajuton, mauton, väritön. Miten siitä kukaan jaksaisi
edes kiinnostua ?
Kas kun ei tullut lausunto "konemaisesta jalkapallosta".

Perustelepa tuo äskeinen.

Minä olen aidosti vahingoniloinen englantilaisille, sillä heillä on tapana hypettää jokaista joukkuettaan maailman parhaaksi, mutta sitten eivät koskaan pelaa edes finaalissa.

Saksa taas on finaalissa aika usein. Aika hyvin hajuttomalta, värittömältä ja mauttomalta...

Sitä paitsi Bayern on ainoa jalkapallojoukkue Euroopassa, muut pelaavat potkupalloa. (Paitsi ehkä Real ja Barca... :wink: )
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
letiss
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 9:08
Oikea nimi: jouni leskinen

Viesti Kirjoittaja letiss »

Antero kirjoitti:sillä heillä on tapana hypettää jokaista joukkuettaan maailman parhaaksi, mutta sitten eivät koskaan pelaa edes finaalissa.

Saksa taas on finaalissa aika usein. Aika hyvin hajuttomalta, värittömältä ja mauttomalta...
Hypetys jätetään omaan arvoon, eikös tuo Sinunkin provosi
ollut eräänläistä hypetystä ? Onhan Enkkujengeillä esimerkiksi
3 CL finaali edustusta nyt putkeen, kun germaanitovereilla
os samaanaikaan pistää puhdas KOJO pöytään ? Myös viime-
kauden 3 jengiä 4joukkoon oli kohtuu saavutus.

Tuo Saksan hajuttomuus on luonnollisesti makuasia. Itse koen
monen saksalaisen joukkueen (poislukien klinsmannin maajoukkue)
pelaavan liian systemaattisesti minun makuuni. Tarkoitan esim.
sitä pelaajien määrää pallon alla, kun omilla on pallo. Tai
laitapakkien järjestelmällistä varmistamista. Tai sitä pelitempon
alas laskemista eli pelin jäädyttämistä. Siis sehän on luonnollisesti
taito osata pelata niin ja auttaa omaa joukkuetta, mutta on pelin
viihdearvosta pois.
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

letiss kirjoitti: Hypetys jätetään omaan arvoon, eikös tuo Sinunkin provosi
ollut eräänläistä hypetystä ? Onhan Enkkujengeillä esimerkiksi
3 CL finaali edustusta nyt putkeen, kun germaanitovereilla
os samaanaikaan pistää puhdas KOJO pöytään ? Myös viime-
kauden 3 jengiä 4joukkoon oli kohtuu saavutus.
Kiitos perusteluista.

Kyllä minä provosoin ja sain siihen arvoiset vastauksetkin.
En nyt sentään vihaa englantilaisia, mutta vahingoniloinen olen täysin avoimesti. Johtuu aika pitkälle frendeistäni, jotka kuuluvat siihen kansakuntaan. Meillä on aina hieman vääntöä siitä kumman liigan fudis on parempaa ja kumman maan maajoukkueet ovat parempia.

Minunhan pitäisi kannattaa Itävallan maajoukkuetta eikä Saksan...
Mutta kun oma fanitus kohdistuu Bayerniin ja koska Itävalta on ihan pska fudismaa, olen kääntynyt Saksan fudiksen kannattajaksi. Tosin jos he kohtaavat Itävallan, niin silloin olen molempien puolella... :wink:

Se tässä tuplakansalaisuudessani on niin kivaa, että kun esim. mäkihypyssä kärjessä on yleensä joko suomalainen tai itävaltalainen, niin minulla on aina hyvä mieli. :wink:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Asiasta toiseen.

Hyvä Arsenal!
7-0 on jo murha. Vastassa oli täysi vastaantulija, eli Slavia Praha. Ei niin mitään jakoa. Taitaa koko Prahan joukkue vetää ranteensa auki mielummin kuin astuvat kotiyleisön eteen tuollainen tappio tuomisinaan.

Eilinen Rangers vs. Barcelona oli mielestäni harvinaisen hyvä matsi ollakseen 0-0 matsi. Ikävää ettei Messi tai se islantilainen Gudjonssen tms. maalannut. Barcan olisi kyllä pitänyt laukoa enemmän kun kerran pitivät palloa niin paljon.

Nostan kyllä hattua Barcan valmentajalle Frank Rijkaardille. Siinä on monilahjakas mies. Oli loistava pelaaja ja nyt loistava valmentaja. Toivottavasti Litmanen onnistuu tulevaisuudessa samalla lailla.

Rijkaard jäi aikanaan hieman Van Bastenin ja Gullitin varjoon, mutta oli jo heidän kulta-aikanaan AC Milanin paidassa kova kolmikko. Sitä en muista pelasivatko he yhdessä jo Ajaxissa, Wäykkä varmaan osaa kertoa?

Stuttgard rypee tällä hetkellä syvällä. Niin bundesligassa kuin mestareiden liigassakin. Lyon kävi noyryyttämässä heitä 0-2...
Sinänsä mielenkiintoista kuinka joukkue voi kadottaa hyvän kuntonsa ja fiiliksensä yhdessä kesässä. Viime vuoden Saksan mestaruus ties kuinka monen vuoden tauon jälkeen ja nyt liigassa jossain keskitason alapuolella (who cares... :wink: ) ja CH-ligassa ei yhtään pistettä.
Taitaa valmentajatiimi kohta lähteä...

Ehkä pitäisi lopettaa tämän kirjan kirjoitus.
Hyvää päivän jatkoa.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jahas, yksipuheluni jatkuu...

Hyypiästä on tullut omamaaliautomaatti. :wink:
Oli eilen tosi epäonnekas kun vastustajan eka maali meni Samin jalkojen kautta maaliin. Ei ollut kuitenkaan mielestäni "Samin maali", mutta merkittiin niin.

Liverin ongelmat taitavat olla edelleen ne samat, eli eivät osaa tehdä maaleja. Myöskään puolustus ei taida toimia ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Toki siellä sairaslitakin on aika pitkä.

Ongelmia, ongelmia.

Real meinasi hävitä kotonaan kreikkalaisille (siis pelata tasan), mutta voitti sitten onnekkaasti 4-2.

Oikeastaan ainoa sellainen valopilkku eilisissä peleissä oli Bremen, sillä he pääsivät takaisin omalle tasolleen. Pasanen puolusti hyvin, vaikka taklasi kerran liian kovaa ja sai siitä keltaisen kortin palkakseen. Pelasi vain ekan erän.

Tänään Bayern pelaa Euroopan B-sarjassa, eli Uefa-cupissa.
Vastaan asettuu Belgradin punainen tähti, eli kunnon komukkajengi.
Bayern jyrää heidät vieraissa, uskon ja luotan niin tapahtuvan. Serbit saavat tällä kertaa nöyrtyä fudiskentällä. :wink:
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
letiss
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 9:08
Oikea nimi: jouni leskinen

Viesti Kirjoittaja letiss »

Niin Antero, selvyyden vuoksi vielä, en todellakaan kannata
Arsenalia, Manua, Liverpoolia taikka Chelsea, en sitten yhtään !

Mun mielestä poolin ongelmana on Rafa ja rotaatio. En nyt jaksa lukuja
tarkistaa, mutta rafan johtamat edelliset n 150 peliä, niin pool
on yhtä kertaa lukuunottamatta aina vaihtanut pelaajan/pelaajia
seuraavaan peliin. Tietenkin CL:n pytty antaa rafalle puskuria,
mutta hiekka tiimalasissa valuu....

Juu, eihän sami eilen ekalle mitään voinut, se meni vain ja ainoastaan
carragherin piikkiin, toka meni yhtä selkeästi hyypiän harteille.

p.s. mun kakkonen on Gers
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

letiss kirjoitti: p.s. mun kakkonen on Gers
Häh?
Nyt ei mennyt jakeluun... :? :oops:
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
kalamies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 21:41
Oikea nimi: Jouni Andersin
Paikkakunta: Helskinki

Viesti Kirjoittaja kalamies »

Antero kirjoitti:
letiss kirjoitti: p.s. mun kakkonen on Gers
Häh?
Nyt ei mennyt jakeluun... :? :oops:
Mahtaisko tarkoittaa Rangerseja :oops:
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

letiss kirjoitti: Toiveet täytetään ! Ettei vain mene Jounit sekaisin, niin itse kannatan Southamptonia, kuten nimerkistä käy ilmi. Manua, ei missään nimessä, itse asiassa olen ollut katsomassa ottelun Saints-Manu 6-3.

Southampton historia juontaan juurensa vuoteen 1980 ja Kevin Keeganin
paluuseen Saksasta. Uusi seurahan silloin oli kaikkien yllätykseksi
Southampton ja eräällä tuulennopealla junnulla oli silloin Keegan
nappikset jalassa :-)
Southampton...
Eikös se ole sama kuin Plymouth?...

No ei, oli vain kommentoitava tätä värien tunnustamista. :D

Koskas eteläsatamalaiset ovat viimeksi voittaneet jotakin?
Ettei vain olisi ollut vuonna 1932 tai jotain. :twisted:


Minulla on 1 tuttu englantilainen, joka on Tottenhamin vannoutunut kannattaja. Fanipaita- ja sukat aina jalassa kun Spurs pelaa.
Meinasi hiiltyä minuun kun kerran hieman öööh... avauduin ja ehkä pikkuisen halveerasin Tottenhamia. :wink:

Sanoin etten ole koskaan kuullutkaan moista seuraa ja heti seuraavaksi kysyin koska ovat viimeksi nostaneet jonkin pokaalin kohti taivasta. :lol: Osui ja upposi.
Siitä olikin sitten hyvä siirtyä aasinsillalla Englannin maajoukkueen saamattomuuteen ja heidän yhden suurimman tähtensä David Beckhamin transvestiittiyteen. Victoria kun meni suorassa radio-ohjelmassa kerran kertomaan, että David tykkää pukeutua hänen alusvaatteisiinsa... :lol:

Tuon lausunnon jälkeen minulla oli kieltämättä hauskaa ManU:n ja maajoukkueen kustannuksella. Enkä ollut ainoa... :lol:

Kyllä on kivoja muistoja nuo ManU:n herjaukseen liittyvät...heh.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
letiss
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 9:08
Oikea nimi: jouni leskinen

Viesti Kirjoittaja letiss »

Futisihmisiä ? Gers tietenkin Glasgow Rangers eli yksi maailman
suosituimmista seuroista !

Fa cup finaalin voitto 1976, siis se Saintsien edellisin
pytty. Voitosta on aikaa, joten pitäisikö minun Antero
vaihtaa leiriä ?
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Bayern teki sen taas. :D

Kun 75 min. oli pelattu, niin Belgrad johti 2-1.
Bayern voitti kuitenkin 2-3, viimeisen maalin tullessa ajassa 90 + 4.

Yllättävän kova vastus, mutta voitto kotiin kuitenkin.

Nyt katsomaan Eurosportin koostetta, jos vaikka nuo maalit tulisivat sieltä.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
kalamies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 21:41
Oikea nimi: Jouni Andersin
Paikkakunta: Helskinki

Viesti Kirjoittaja kalamies »

letiss kirjoitti:Futisihmisiä ? Gers tietenkin Glasgow Rangers eli yksi maailman
suosituimmista seuroista !
No tämän arvasin/tiesin oikein, tuolla Rangersilla yllä tarkoitin Glasgow Rangerseja, mutta ns. Futistietäjä en missään nimessä OLE, enkä semmoiseksi koskaan tulekkaan.
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

letiss kirjoitti:Voitosta on aikaa, joten pitäisikö minun Antero
vaihtaa leiriä ?
Ei tietenkään.

Pitäähän sellaisiakin seuroja kuin Southampton olla, jotta kun katsoo esim. Bayernin peliä, tietää katsovansa huippufudista. :twisted: :lol:
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
hyzer
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 11:17
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Tervehdys!
Nyt on sitten Berliinistä palattu. Kivaa oli. Hieno kaupunki.
Täällähän oli kovasti kirjoiteltu poissa ollessani, eli täytynee enemmän matkustaa, niin saa lukea hyviä tarinoita kotiin palattua.
Katsoin hotellissa mm. Bayernin pelin. Munchen oli ehkä hieman parempi, ja tekivät lopussa kaksi melko identtistä maalia. Mielenkiintoista oli mahtava tunnelma katsomossa, ja nurmen erittäin surkea kunto. Esim. Munchen sai hyvästä paikasta vaparin kun Swainstaiger( miten se nyt ikinä kirjoitetaan) kaatui ittekseen, kun nurmi petti alla totaalisesti. Pelaajan jalka upposi polvia myöten turpeeseen(loiva lapin lisä).
No, kaikenkaikkiaan Bayernin peli ei kaksista ollut. Kai paska nurmi, ja raivokkaan kotiyleisön edessä raivokkaasti pelannut Belgrad yllätti Munchenin potkijat.
Arsenal tosiaan murskasi Prahalaiset. Vinkki: Juutuupilta haku Arsenal, ja sieltä löytyy kooste pelin maaleista, ja parista muusta huippu paikasta. Komeita maaleja, kaikki tyynni, vaikka kuinka punavalkoisin lasin koostetta katselin.
Rijkaard ja van Basten pelasivat samaan aikaan Ajaxissa, mutta Gullit pelasi siihen aikaan PSV:ssä. Vuonna 1987 kaikki kolme siirtyivät sitten Milaniin.
Minä en juuri räkijä Rijkaardia arvosta, en pelaajana, enkä valmentajana.
Tällä hetkellä Barcelonalla on niin nimekäs nippu, että Anterokin saisi ne pärjäämään.
Arvostan enemmän esim. Wengerin rakennus politiikkaan perustavaa valmennusta, tai joidenkin Southamptonin, tai Gottbussin tasoisten joukkueiden koutseja, jos he saavat niillä resursseilla jengin pelaamaan hyvää, ja viihhdyttävää fudista.
palaan myöhemmin astialle.

-väykkä-
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

hyzer kirjoitti: Minä en juuri räkijä Rijkaardia arvosta, en pelaajana, enkä valmentajana.
Tällä hetkellä Barcelonalla on niin nimekäs nippu, että Anterokin saisi ne pärjäämään.
Kiitos.

MIkä siinä Rijkaardissa niin ärsyttää, ettet häntä arvosta?

Huono valmentaja ei saisi edes tuollaista joukkuetta voittamaan juuri mitään.
Hyväkään valmentaja ei välttämättä siinä onnistu. Ei tarvitse kuin katsoa Arsenalin kotikulmille, eli Chelseasta puhun. Jose Mourinho on mielestäni hyvä valmentaja, muttei hänkään saanut himoitsemaansa ch-pyttyä Chelsean peräsimessä. Ei siitäkään huolimatta, että hänellä oli rajaton budjetti ja pelaajat sen mukaisia - alansa ehdottomia huippuja siis.
Porton peräsimessä hän sen sai eikä joukkue ei vilissyt nimimiehiä kuten Chelseassa oli asian laita. Siksi arvostan Josea.

Mutta totta toinen puoli, eli kyllähän minä heidät pärjäämään saisin. Varsinkin minun rajattomalla kilpailuvietilläni voisin motivoida heidät super hy(z)per ultra loistaviin suorituksiin. :wink:
Tällä myyntipuheella odotan esim. Arsenalin ottavan minuun yhteyttä ja palkkaavan minut sen Wengerin tilalle. Palkaksi saan sitten sen miljardi euroa viikossa... :wink: :lol:
(Jos Wäykkä hoidat minut siihen pestiin, niin maksan sinulle viikon palkan... :D
hyzer kirjoitti: tai Gottbussin tasoisten joukkueiden koutseja, jos he saavat niillä resursseilla jengin pelaamaan hyvää, ja viihhdyttävää fudista.
palaan myöhemmin astialle.
-väykkä-
Suuri osa valmentajista etenee urallaan juuri näin. Ensin saavat ekan pestin jostain 5 divisioonasta, sitten ekasta divarista ja sitten ehkä jostain vastaavan tasoisesta liigajoukkueesta. Sitten jos on tuuria matkassa ja sattuu olemaan myös fiksu, voi ura aueta jossain hieman paremmassa jengissä jne. Kyllä minäkin heitä arvostan.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
hyzer
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 11:17
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Vaikeeta on meikäläisen elämä. En meinaa millään toipua eilisestä karvaasta tasapelistä Liverpoolin kanssa.
Kyllä sä Antero olet pitkälti oikeassa tossa valmennus jutussa. Mutta siitä sais väännettyä peistä ja juttua vaikka kuinka, koska niin kiemuraiset ovat valmentajien polut. Miksi joku koutsi saa toisessa jengissä vaikka mitä aikaan, ja toisessa ei mitään. Ja joskus kaikki natsaa kohdalleen, ja saman jengin kanssa seuraava kausi voi mennä ihan poskelleen.
Rijkaard muistaakseni räki aikoinaan jotain Saksalaispelaajaa naamalle?
ja sellsita meikäläinen ei sulata sitten millään. Mutta kyllä Rijkaard varmasti hyvä koutsi on, koska Barca pelaa iloista hyökkäävää futista, ja jos se saa tähti nippunsa pysymään kuosissa jne.
CL ei mielestäni kaikesta hypetyksestä huolimatta ole se ainoo, ja suurin mittari tekemään valmentajasta, tai joukkueesta hyvää, tai ainakaan parasta. Cup luosteiset pelit ovat kuitenkin eri juttuja kuin koko kauden kestävä sarja. Hyvänä esimerkkinä viime vuosilta Liverpool. Ei pärjää omassa sarjassaan( jos näin voidaan sanoa), mutta CL:ssä mennyt hienosti(paitsi tällä hetkellä vaikeuksia)
Aikaisemmin kirjoittelitte Liverpoolin rotaatio ongelmasta. Se on Benitezin ratkaisu, ja taktiikka. Mutta kieltämättä munkin mielestä hieman liian pitkälle vietyä. Toisaalta toivoisin esim.Wengerin käyttävän Arsenalissa enemmän rotaatiota. Arsena ei vaan tunnu uskaltavan lepuuttaa pelaajia, jos pelit sujuu. Nyt esim. Flamini on pelannut kaikki ottelut, ja onkin onnistunut aika hyvin, mutta eilen Liveri pelissä jotenkin näkyi ettei vesseli ollut terävimmillään. Nyt penkillä istuu Gilberto Silva, joka on paljon Flaminia parempi, joten soisi hänellekin peli aikaa. Samoin samaa paikkaa pelaa Diarra, joka nyt julkisestikin kitisee, kun ei kentälle pääse. Ja hänkin huomattavasti lahjakkaampi pelaaja. Puhumattakaan Denilsonista ja Diabystä. Valinnan varaa siis olisi mutta Flamini pelaa.
Samoin Adebayorin tilalla voisi joskus koittaa Berndtneriä. Mutta turha kai mun on Arsenea opettaa, kai hän tietää mitä tekee.

Eilinen peli kuitenkin osoitti että Arsenal on menossa oikeaan suuntaa, ja vuoden pari sisällä on odotettavissa jotain suurta.

-väykkä-
Vastaa Viestiin