Wäykkä Suuri vs Antero Valtava

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Wäykkä Suuri vs Antero Valtava

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Wäykkä Suuren ja minun välinen heittoskaba alkaa Talissa maanantaina 24.1.2005 kello 9.30.

Toivotamme kaikki fanit :lol: tervetulleeksi.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
kalle
Oikea nimi: Kalle Kärki

Viesti Kirjoittaja kalle »

kalle, seppo ja valtteri ilmoittautuu, tullaan kyl varmaan kesken kierroksen....
hyzer
Oikea nimi: Jari Väyrynen

siirto!

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Valtavan pääsylippujen ennakko myynnin takia kaksintaistelu on jouduttu siirtämään perjantai aamuun. Viranomaiset vaativat lisää järjestysmiehiä, ja lisäkatsomoitakin pitää rakentaa ottelun promoottorin Don Kingin käskystä. Rahastustahan se vaan on.
Wäykkä Suuri vs. Antero Valtava perjantaina klo.9.30
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Re: siirto!

hyzer kirjoitti:Valtavan pääsylippujen ennakko myynnin takia kaksintaistelu on jouduttu siirtämään perjantai aamuun. Viranomaiset vaativat lisää järjestysmiehiä, ja lisäkatsomoitakin pitää rakentaa ottelun promoottorin Don Kingin käskystä. Rahastustahan se vaan on.
Wäykkä Suuri vs. Antero Valtava perjantaina klo.9.30
Todellakin näin on. Jännitys vain tiivistyy tässä odotellessa ja luo hyvää pohjaa vedonlyönnille. Tämänhetkiset kertoimet ovat seuraavat:
1) 50:1 Antero voittaa Väykän yli 3 heitolla.
2) 35:1 Antero voittaa väykän yli 1 heitolla.
3) 20:1 Antero ja Väykkä pelaavat tasan.
4) 4:1 Väykkä voittaa Anteron yli 1 heitolla.
5) 3:1 Väykkä voittaa Anteron yli 3 heitolla.
(En muista mikä tuo vedonlyöntitoimisto nyt olikaan, mutta sama se. Voitte silti käyttää kertoimia omissa vedoissanne, kunhan muistatte tilittää pelaajille 25% provision vaihdosta). 8) :lol:
045-132 2935
International DNF
hyzer

vihjeitä

Nyt kun toi kisa siirtyi myöhempään ajankohtaan, niin lienee syytä antaa vihjeitä vedonlyöntiä ajatellen.
1. Kuinka suuri on kotirata etu Anterolle, sen merkitystä ei kannata vähätellä.
2. Antero on ollut eilen meikussa ja sunnuntaina talissa pelaamassa, eli heittokunto lienee hyvä. Toisaalta muu kunto taas retuperällä, hän nimittäin sippasi molemmilla kerroilla pahemman kerran.
3. Sippaamisen syyksi Antero ilmoitti polviin asti ulottuvan hangen. Toisaalta sehän tarkoittaa sitä että Väykällä hangen säkäkorkeus uloittuu napaan asti, joten se ei voi olla vaikuttamatta Väykän tulokseen.
4. Huhupuheiden mukaan Antero Valtavan valtava puttikunto kilauttaa kiekot n.30 metrin etäisyydestä koriin, tai ainakin lähelle.
5. Väykkä ei taas tarvitse niin pitkiä putteja edes yrittää, koska hänen draivit putoavat yleensä reiällä kuin reiällä n.5 metrin säteelle korista.
6. Pelin saattaa ratkaista jo se kumpi jaksaa roudata enemmän kiekkoja mukanaan nimittäin hötöinen lumi saattaa niellä tuntuvan määrän pelivälineitä kylmään vatsaansa. Arvon kiekkokauppiaat perjantaina taliin laajan valikoiman kanssa. Antero ja Väykkä tuskin toisilleen kiekkojaan lainaa suurenkaan hädän hetkellä. Ja kun talissa ei ole vessaakaan niin voi tulla hätä käteen kun muovit loppuu bägistä.
7. Kotiradalleen Antero saanee suuremman fanijoukkonsa, koska vieraspelaajan kannattajille on kuulemma huomattavasti pienemmät kiintöt. Toisaalta kotiyleisön edessä paineet voivat kasvaa ylivoimaisiksi, kestääkö Antero Valtava valtavat paineet valtavan kotiyleisön edessä?

Vihjeet kertoi vedonlyönti vihjailija V.Ä.Ykkä
hyzer

yksi yö enää!

Kiekkoihin on nyt teipattu pakettinarut, joten lumihanki kutsuu kiekkoja talvisin.
Täytyy myöntää että on täysin pöhlöä mennä tonne pakkaseen lumihankeen kahlaamaan, mutta mitä mies ei vedonlyönnin takia tekis.

ANTERO OLETKO VALMIS?
PM
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN

Re: yksi yö enää!

Viesti Kirjoittaja PM »

HYVÄ pojat toi on proo meininkiä että tsempiä vaan :P
hyzer kirjoitti:Kiekkoihin on nyt teipattu pakettinarut, joten lumihanki kutsuu kiekkoja talvisin.
Täytyy myöntää että on täysin pöhlöä mennä tonne pakkaseen lumihankeen kahlaamaan, mutta mitä mies ei vedonlyönnin takia tekis.

ANTERO OLETKO VALMIS?
tikkis
huru-ukko
Oikea nimi: Markus Stigzelius

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Väliaikatiedot päivän seuratuimmasta taistosta.

Tilanne yhdeksän väylän jälkeen

1. Antero 33
2. Väykkä 34

Taisto on ollut tasaista. Antero meni johtoon yhdeksänellä väylällä Väykän kehnon putin vuoksi.
tikkis
huru-ukko
Oikea nimi: Markus Stigzelius

Viesti Kirjoittaja tikkis »

LOPPUTULOS!

1. Väykkä 72
2. Antero 73
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Moi.

Taistomme on päättynyt Wäykkä Suuren VAIN yhden heiton voittoon.
Tämä tietenkin tarkoittaa sitä (minkä toki koko Suomen frisbeegolfväki ennalta tiesi), että Antero Valtava voitti vedon.

Kivaa oli joka tapauksessa ja olisihan se ollut jo Wäykkää kohtaan suuri vääryys, jos olisin vielä voittanut tuloksessakin... :D

Väyläkohtaiset tulokset laitan tänne iltapäivällä paremmalla ajalla. Samoin väyläkohtaiset kommentit kummankin heitoista.
Toivon Väykän kommentoivan myös ja laittavan tänne ne 3 digikuvaa, jota otimme kierroksella.
045-132 2935
International DNF
Eppu
Oikea nimi: Kimmo Parkkinen

Viesti Kirjoittaja Eppu »

Onnittelut voittajille!
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Kierroksen väyläkohtaiset tuloksemme

Moi.

Tässäpä väyläkohtaiset tuloksemme:

Antero Väykkä
1. 5 5 (ob)
2. 3 4
3. 3 4
4. 3 3
5. 5 4
6. 5 4
7. 3 3
8. 7 7
9. 3 4
10. 4 5
11. 3 3
12. 5 3
13. 3 3
14. 3 3
15. 4 4
16. 4 3
17. 5 4
18. 5 6 (ob)
Tot: 73 72

Väylällä 1 oma-avaukseni lensi melkein kakkosen korille
:oops: , siis ihan potaska heitto. Olin aivan varma, että V näyttää minulle kaapin paikan heti avauksessa.
V heitti puuhun heh heh ja sai "naru ob:n", eli kiekko roikkui narusta korkealla yli 3m korkeudesta. Piti keihästää se sieltä pois.
Minä "onnistuin" heittämään kohti seuraavaa ryteikköä ja siitä vielä kaksi hukkaheittoa ennen puttia, joka meni sisään.
V heitti lähestymisheiton kerrassaan loistavasti 5m päähän korista, mutta kämmäsi putin ja sai kuitenkin saman surkean vitosen, minkä minäkin.

Väylä 2:
Heitin hienon avauksen noin 20m päähän korista, lähestyin ja puttasin sisään.
V heitti vähemmän hienon avauksen puun kautta toiseen puuhun (todettakoon, että se näytti ihan hyvältä heitolta ennen ekaa puuta...heh), siitä heikohkon lähstymisen puuhun, siitä korin juureen ja sitten sisään.
Olin ottanut vastustajaltani luulot pois kahden väylän jälkeen. 8)

Väylä 3:
Minun avaukseni jäi noin 4m lyhyemmäksi kuin V:n, mutta lähestyin korin juureen ja puttasin sisään.
V lähestyi huonommin ja puttasi kerran ylärautaan ennen pussittamista.
Johdin jo kahdella heitolla :!: (Hyvä TT, kalpene Bats :lol: )

Väylä 4:
Heitin 4m päähän korista, mutta eka putti oli ns. "ylimielisyysputti" ja meni ohi... :oops: Kyllä hatutti. Siitä sitten sisään.
V heitti aivan liian korkean avauksen. Kiekko lensi pitkälle vasemmalle, lähes viitosen tee paikalle. Sieltä hieno lähestyminen korin juureen ja sitten sisään. Tuolla lähestymisellään V näytti, että kyllä hänkin osaa.

Väylä 5:
Molemmat heitettiin kelvollinen avaus. Minun oli lyhyempi - kori oli näkyvissä ja tarvitsin lyhyehkön hyssen. Heitin ja hops, kiekko ei hyssettänyt ja lensi metsään. Sieltä tsägäheitolla takaisin väylälle (meni puun kautta, olisi voinut jäädä siihen juureenkin). Sitten pieni ohi puttaus ja sitten sisään. Tuloksenani surkea viitonen.
V:n avauksen jälkeen lähestyminen meni oikealle leveäksi, sieltä puttiyritys jäi yritykseksi ja sitten sisään. V oli kuitenkin tyytyväinen, sillä sai minua yhdellä kiinni. :(

Väylä 6:
Taas avaus molemmilla kelvollinen. Lähestyminen piti suorittaa annukkaheitolla ja valitsin kiekon väärin (ei heittäjässä voi olla mitään vikaa) - otin Aviarin. Kiskasin kiekon 30m korista oikealle. Siitä lähstyminen juureen ja sitten sisään.
V:n annukka onnistui huomattavasti paremmin ja seuraava puttikin, joten taas V voitti minut yhdellä. Peli oli taas tasan.

Väylä 7:
Molemmat heitimme avauksemme oikealle leveäksi. Lähes identtiset lähestymiset ja putit sisään. Peli edelleen tasan. (mitä kauemmin näin, sitä varmemmin voitan vedon 8) )

Väylä 8:
En suoraan sanoen muista ihan kaikkia heittoja. Molemmat saatiin tulokseksi 7, mikä ei todellakaan tyydyttänyt kumpaakaan.
Minulla epäonnistui taas se viides heitto, eli heitin vasemman puoliseen mäntymetsään tosi ikävään paikkaan. Siitä heitin riskillä kohti koria sellaisen oksakatoksen läpi - hirveällä tsägällä suoraan korille. Pelastin itselleni sen seiskan, olisi voinut olla paljon järkyttävämpikin tulos.
V heitteli muutaman heiton puusta puuhun ja sai siis myös seiskan.

Väylä 9:
Molempien avaukset siihen "lukon" alkuun ihan väylälle. V heitti aika keskelle, minä jouduin heittämään kahden puun välistä vasemmalta V:n psyykatessa minua heittämään päin puuta... heh. (kuinka ilkeitä ihmiset voivatkaan toisilleen olla :lol: ). Heitin lähestymiseni melkein täydellisesti, melkein kuitenkin vain, sillä se jäi korista 1m. Siitä sitten sisään ja kolmonen kirjanpitoon.
V lähestyi liian kovaa heittäen vasemmalle yli. Sieltä putti alarautaan ja sitten sisään. Olin taas voitolla yhden heiton, eli ei muuta kuin soitto Tikkikselle, että laittaa väliaikatiedot tänne ylös.
Siinä sattui laskijalle matemaattinen virhe, sillä väliaikatuloksemme oli minulla 37 ja V:llä 38 eikä niinkuin Tikkikselle ilmoitimme.
Väykkää taisi hieman pänniä... heh heh heh, mikäs sen mukavampaa. :wink:

Väylä 10:
Jo heti alussa V kertoi tämän väylän olevan hänelle vaikea. Sen hän todisti heittämällä avauksensa lähipuuhun minun avaukseni liidellessä kauniisti yli hankisen greenin. Lähestyin kelvollisella annukalla ja pussitin vasta tokalla putilla. V ei tainnut onnistua ihan niin hyvin, sillä hän onnsitui heittämään lähestymisensä ikävään paikkaan keskiosan puistikkoon aika lähelle erästä usein kirottua mäntyä. Johdin taas kahdella heitolla.

Nyt joudun antamaan atk-vuoron vaimolleni, joten jatkan myöhemmin.
045-132 2935
International DNF
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Väylä 11:
Heitin avaukseni Sharkilla ohituskaistan taakse, mutten onneksi liian pitkälle. Sanalla sanoen surkeasti. Siitä tein onnistunnen hyssetyksen, joka jäi korista ehkä noin 5m. Siitä sitten sisään ja taas luulot pois V:ltä.
V heitti ekan puun kautta väylälle, toisen korille ja sitten sisään.
Johdin edelleen kahdella. (huomattavasti paremmin oli mennyt, kuin mitä ennen kisaa kuvittelin)

Väylä 12:
Heitin kirjaimellisesti päin kuusta. :x Siitä onnistuneen lähestymisen, mutta 3 puttia... :?
V heitti hienon avauksen, hienon lähestymisen ja siistin putin. Peli taas tasan 49-49. Kyllä sapetti niin vietävästi. Idioottimaisella pelillä saa idioottimaisen tuloksen, näin se vaan on. Olin menettänyt kahden heiton johdon. Oli aika vetäytyä Tallaajien klubirakennukseen juomaan teetä ja tankkaamaan parilla keksillä.

Väylä 13:
Heitettiin molemmat kolmonen. Oikeastaan ainoa mainitsemisen arvoinen juttu on se, että V "onnistui" puttaamaan alarautaan... heh heh :twisted:

Väylä 14:
Heitettiin molemmat kolmonen ja olimme tuloksiin tyytyväisiä.

Väylä 15:
V avaa puuhun ja minä pistän huonommaksi avaamalla myös puuhun, mutta kiekkoni lensi vain 15m V:n kiekon lentäessä 40m... :oops:
Lähestyn kerrassaan hienolla heitolla käyttäen Valkyrieta, lähestyn sitten korin viereen myös hyvin onnistuneesti ja siitä sisään.
V lähestyminen meni 17 väylälle, sieltä korille ja sitten koriin. Molemmille taas sama tulos, eli 4-4.

Väylä 16:
Minä heitin lähipuuhun todella potaskan heiton. Siitä yhtä surkea lähestyminen oikealle ja tietenkin puuhun. Siitä korille ja sitten koriin.
V avasi kelvollisesti, lähestyi kelvollisesti ja puttasi hyvin. Meni ketale johtoon yhdellä. :evil:

Väylä 17:
Minun murheenkryyni Talin radalla.
Heiton surkeasti puusta puuhun ja sain tulokseksi 5, sekin onnella.
V avasi lähimpään puuhun, siitä seuraavaan mahdolliseen (kun yritti ahneesti heittää koko metsän yli - mutta eihän tuolla taidolla siihen pystytä :lol: :lol: :lol: ) . Siitä onnistui kuitenkin lähestymään ihan hienosti ja pussitti ketale vielä ekalla. Väykkä johti kisaa kahdella.

Väylä 18:
Avasin vasemmalle koivikkoon. Toinen heitto onnistui loistavasti, kiekko lensi noin 7m korista. Puttasin alarautaan ja sitten sisään.
V avasi keskelle väylää ja lähestyi ob:lle. heh heh heh. (Olisitte nähnyt Väykän ilmeen kun hänen kiekkonsa liiti kohti ob:ta :!: Se kalpeni metri metriltä kun kisan todellinen voitto lipui käsiltä...heh heh heh... Kyllä vahingonilo on sitten iloista...)
V sai tulokseksi kuutosen ja minä viitosen sen prkeleen alarautaputtini johdosta.
Toisaalta hyvä näin, sillä nyt me molemmat voitimme.
Minä vedon ja Väykkä tuloksella.

Kivaa oli vaikka olosuhteet olivat hyvinkin talviset. Aloitimme -15 °C ja lopussa pyrytti lunta.

Sovimme, että Väykkä maksaa minulle pullakahvit kun seuraavan kerran jossain kisoissa tavataan.
Me Tallaajat kun olemme näin reilua porukkaa.
045-132 2935
International DNF
hyzer

Vihdoinkin olen kotiutunut nöyryyttävän vedonlyönti tappion jälkeen. Olin illan duunissa, missä Hynösen Harri ja Tammisen Ilkka kävivät mua lohduttamassa, ja uusia harjoitus niksejä jakamassa, kiitos heille. Me papat huolehdimme toisistamme, kun muu maailma meitä sorsii. Nyt istun tässä koneen ääressä saunan raikkaana ja menneen päivän ikävyydet miltein unohtaneena.
Ihmetellä täytyy kuinka kaksi itseensä ja toisiinsa kyllästynyttä miestä viittii talven kylminpänä ja lumisenpana aamuna pelata keskenään frisbeegolfia, mutta kai se perinteinen pahe vedonlyönti ajaa suomalaisen miehen epätoivoisinkiin tekoihin.
En lähde analysoimaan puhumattakaan anaalisoimaan kierrosta sen tarkemmin, koska Antero sen jo kunniakkaasti teki. Mä en ikinä olisi muistanut noin tarkasti pelin etenemistä. Ehkä juuri ton takia Antero ei puhunut kierroksen aikana sanaakaan vaan painoi mieleen kaikki heittomme. Ja minä kun luuli että goljatti on ujo, tai keskittyi niin kovasti heittoihinsa että sulki minut kokonaan ulkopuoliseksi. NO, olinhan sitten minäkin hiljaa, niinkuin mä yleensäkin kyllä olen.
Tarjosi se sentään kuumaa teetä ja kylmiä keksejä tauolla, mumuisten jostain silmälasien höyryyntymisestä.

Mä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka pitävät Anteroa surkeana pelaajana. A kun asettui hajareisin tiille tukevien tolppiensa varaan, väänsi notkean kroppansa 180 astetta mulkoillen julmasti takanaolevaa, sitten hirvittävän nopea käännös, käden toimiessa ruoskana sinkautti kiekkonsa näkökentän ulkopuolelle. Enpä voinut kun haukkoa henkeä kuin abbora kuivalla maalla. Hurjiin draiveihin kun lisätään henkeäsalpaavan tarkat lähestymiset, jotka sitten miillimetrin tarkat putit kruunasivat, olin liki lyöty mies. Mutta olenhan kuitenkin EM-kisoihin valmistuva huippupelaaja, joten Anteron täysosuma pelikään ei riittänyt kuitenkaan minua parempaan tulokseen.

KIITOKSET!
ANTERO VALTAVA, mainettaan parempi pelaaja, hieno ja mukava kaveri
Keväällä uudestaan, mun uimahalli kaveri lupas tulla
mukaan.
TALLAAJAT, Rata oli olosuhteisiin nähden loisto kunnossa, tiit
täysin kesäkunnossa.
KAIKILLE JOTKA OLIVAT KISASTAMME KIINNOSTUNEITA!

kAIKILLE VIIKONLOPPUNA TALISSA KILPAILEVILLE, NAUTTIKAA RADASTA, ULKOILUSTA, JA HERNEROKASTA.
Itse joudun viettämään aikaani Tampereella, ja Nokian eedenin porealtaissa.

Koska lupauksestaan huolimatta Antero ei minua kauhean kaltoin tällä julkisella sektorilla kohdellut, niin minäkään en suutani piekse, mutta pienen tarinan tähän loppuun kerron.

Kisan jälkeen lähdettiin Anteron Fordilla Mikon kiskalle. Vedonlyönti voitostaan sokaistunut Antero ajoi kuitenkin ekoissa valoissa punaisia päin ja suoraan bussin kylkeen. Mulla oli turvavyö, mutta Anterolla ei. Sen seurauksena A löi päänsä voimalla tuulilasiin ja meni auton lailla lunastuskuntoon. Muu kroppa kesti hyvin törmäyksen, mutta pää meni vaihtoon. Saatoin Anteron lähimpään pääkauppaan, kaupassa olivat päät vähissä, mutta muutama sian pää löytyi kuitenkin. No, A osti komean karjun pään mikä sitten pultattiin Anteron hartioihin kiinni. A tuumasi vaan että pääasia on että on pää, vaikkakin sian, ja ei se mitään vaikkei kukaan enää mua tunne, ehkä on parempikin niin. Koska auto meni päreiksi kävelimme takaisin Taliin. Renni oli tullut tyttöystävänsä kanssa klubille. Renni oli juuri kantamassa jotain telttaa koppiin eikä näinollen meitä nähnyt. Mutta vaimokkeensa, joka ei minua tuntenut, tervehti Anteroa iloisesti - moi Antero, ootko sä käynyt parturissa!!!!

-väykkä-

Ps. en todellakaan osaa laittaa mitään kuvia tänne, muuten kyllä.
Antero
Iso ja äänekäs
Viesti:

Moi.

Vai on minulla nyt sian pää, autoni lunastuksessa...jne.
Tuo on todella katkeran vanhan papan tilitystä, kun tuli otettua vedonlyönnissä takkiin. Voitit kuitenkin kierroksen huimalla erolla ja heitit paremman kierrostuloksen kuin viime kerralla.

Koita pestä itsestäsi nöyryytyksen harmaus pois siellä lämpimässä porealtaassa. Hyvää matkaa ja kiitos vielä kerran matsista. Jään odottamaan vain seuraavaa kohtaamistamme, sillä minulla on jo voitetun pullan ja kahvin maku suussa. :P
045-132 2935
International DNF
Vastaa Viestiin