STAMINA 2005
Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus
Kun kilpailulle haetaan julkista rahoitusta (joskus sponsorointiakin), on syytä toimia rahoittajan vaatimusten (odotusten) mukaisesti. Näitä vaatimuksia saattavat olla päihteettömyys ja tietty pukukoodi.
Stamina ei ole EM-kisat, se ei ole myöskään SM-kisa, se ei ole myöskään karvis-kisa, se ei ole myöskään kansallisen sarjan kisa.
Se nyt sattuu olemaan hieman erilainen frisbeegolf-tapahtuma (Extreme disc golf tour). Siellä pätee eri säännökset kuin muissa kisoissa. Taitaapa Stamissa aikakin taipua...
Kaikkien toiveisiin emme - ikävä kyllä - voi vastata.
Jos kilpailun suosio laskee, ja osallistujat ovat pääosin tyytymättömiä kisan järjestelyyn, saatamme jopa pohtia muutoksia kisasapluunaan. Itse asiassa, en usko kritiikinkään muuttavan mitään - mulla (sanoisin jopa meillä) on niin voimakas tunne juuri Staminan tyylisen kilpailun tarpeesta, aistillisesta voimasta, joka vetää puoleensa eri tavoin pelillisesti vinoutuneita tai vinoutumattomia, ihmisparkoja tai -parattomia.
Stamina ei ole haaste, jota odotetaan. Se odottaa sinua, vie sinut mukanaan ja synnyttää sinussa ikuisen tunteiden palon - kaipauksen, jota varten elät elämäsi kaikki tulevat päivät.
ps Tukholmassa järjestetään ruotsalaiseen tasa-arvoiseen tyyliin disc golf marathon - suosittelen joillekin.
Stamina ei ole EM-kisat, se ei ole myöskään SM-kisa, se ei ole myöskään karvis-kisa, se ei ole myöskään kansallisen sarjan kisa.
Se nyt sattuu olemaan hieman erilainen frisbeegolf-tapahtuma (Extreme disc golf tour). Siellä pätee eri säännökset kuin muissa kisoissa. Taitaapa Stamissa aikakin taipua...
Kaikkien toiveisiin emme - ikävä kyllä - voi vastata.
Jos kilpailun suosio laskee, ja osallistujat ovat pääosin tyytymättömiä kisan järjestelyyn, saatamme jopa pohtia muutoksia kisasapluunaan. Itse asiassa, en usko kritiikinkään muuttavan mitään - mulla (sanoisin jopa meillä) on niin voimakas tunne juuri Staminan tyylisen kilpailun tarpeesta, aistillisesta voimasta, joka vetää puoleensa eri tavoin pelillisesti vinoutuneita tai vinoutumattomia, ihmisparkoja tai -parattomia.
Stamina ei ole haaste, jota odotetaan. Se odottaa sinua, vie sinut mukanaan ja synnyttää sinussa ikuisen tunteiden palon - kaipauksen, jota varten elät elämäsi kaikki tulevat päivät.
ps Tukholmassa järjestetään ruotsalaiseen tasa-arvoiseen tyyliin disc golf marathon - suosittelen joillekin.
-
Katz
- Oikea nimi: Jukka Huuskonen
Re: jep se oli jeppistä
Kisat on Kisat ja Stamina on Stamina. Kunhan porukka huolehtii tyhjät pullonsa veke sieltä maastosta niin juopotelkoot Staminassa, jos vain haluavat.Jonsu kirjoitti:...Mutta mun mielestä alkoholi ei kuulu kisoihin ainakaan kierroste´n aikana.
Tosin rajansa kaikella, hauskaa pitää olla. Jos joku rupee ryynäämään/häsläämään viinapäissään liikaa, niin ei muuta kuin jalkapatikassa kotiinsa
-Jukka

Stamina on Stamina niinkuin Jukka asian ytimekkäästi esitti! Olen ollut mukana molemmilla edellisillä kerroilla, ja täytyy sanoa että mukavia tapahtumia ovat olleet. Kunnioitan sitä suunnatonta duunia mitä Tallaajat tapahtuman eteen tekevät ja ovat tehneet. Jo kisan netti sivut ovat huippuluokkaa, näin moderaattorinörttinä arvostan sivujen ulkoasua ja sisältöä kovasti.
Staminanhan voi ottaa monella eri tavalla, mutta olen kyllä itsekin sitä mieltä, että jos ottaa niin pitää tolkun mukana. Viimeksi muutenkin väsyneenä, väsytti meilahdessa yhden kaverin jatkuvasti kadonnutta bägiä etsiä, mutta huumorilla kaikki selviää.
Kisa on kyllä aika rasittava niinkuin sen pitääkin olla, raittiin ilman myrkytys on lähellä.
Kovana treeninäkin kisan voi mieltää, ja ajan kohta kesän kynnyksellä on mainio.
Minä kyllä suosittelen kisaa kaikille!
-väykkä-
Staminanhan voi ottaa monella eri tavalla, mutta olen kyllä itsekin sitä mieltä, että jos ottaa niin pitää tolkun mukana. Viimeksi muutenkin väsyneenä, väsytti meilahdessa yhden kaverin jatkuvasti kadonnutta bägiä etsiä, mutta huumorilla kaikki selviää.
Kisa on kyllä aika rasittava niinkuin sen pitääkin olla, raittiin ilman myrkytys on lähellä.
Kovana treeninäkin kisan voi mieltää, ja ajan kohta kesän kynnyksellä on mainio.
Minä kyllä suosittelen kisaa kaikille!
-väykkä-
-
Jonsu
- Oikea nimi: Joonas Hynönen
juuuu
Stamina on varmasti hieno tapahtuma oli jo ekalla kerralla, kun olin mukana. Mutta silti en ymmärrä ikärajaa kyllähän tollaseen kisaan halukkaiden pitäisi päästä mukaan. Laittakaa nyt viel yläikäraja se vois olla vaikka 35.
en mäkään oikein tajuu tota ikärajaa eihän sinne mitään kakaroita oo tulossa varsinkaan ilman vanhempia(mä en nyt tarkota sua joonas
) Kyllä mun nuoruudessa ainaki 14-15 vuotiaana bileet oli sitä luokkaa et jotku staminan pikku sekoilut näyttää ihan riparitouhulta siihen verrattuna. Eihän siellä alaikäsille olla viinaa tarjoomassa kuitenkaan. Enkä ollu kyllä viimeks mukana, mutta tuskin siellä nyt niin paljon voidaan mustata puhtoista frisbeeimagoa, että nuoriso siitä pilaantuisi/järkyttyisi.
Eihän myöskään kukaan oo niin hölmö että ihan lapsia ottais tommoseen kisaan mukaan, kun se on niin pitkäkin.
Mä oon henk. koht. sitä mieltä et joonas ja muutki junnut vois ihan hyvin tulla messiin, valtaosa jengist on kuitenki täysin selvinpäin, ja ja suurin osa jotka dokaa osaa käyttäytyy, jos ei ni mä vedän turpaan
Tätä kisaa on nyt muutenki mainostettu tuolla tallaaja puolella ihan liikaa
juhlinta kisana, toi k-18 juttu yllyttää mielestäni vielä lisää sitä pullon henkeä sinne mukaan, joka on mun mielestä tylsää ja lapsellista.
Eihän myöskään kukaan oo niin hölmö että ihan lapsia ottais tommoseen kisaan mukaan, kun se on niin pitkäkin.
Mä oon henk. koht. sitä mieltä et joonas ja muutki junnut vois ihan hyvin tulla messiin, valtaosa jengist on kuitenki täysin selvinpäin, ja ja suurin osa jotka dokaa osaa käyttäytyy, jos ei ni mä vedän turpaan
Tätä kisaa on nyt muutenki mainostettu tuolla tallaaja puolella ihan liikaa
juhlinta kisana, toi k-18 juttu yllyttää mielestäni vielä lisää sitä pullon henkeä sinne mukaan, joka on mun mielestä tylsää ja lapsellista.
- uzah
- Oikea nimi: Juuso Ketonen
- Viesti:
silmät auki, kalle puhuu asiaa, hieman kärjistetysti tietty.
Epäonnistunut hyvä heitto on aina parempi kuin onnistunut huono heitto.
http://www.youtube.com/watch?v=BGpzGu9Yp6Y
Olen samaa mieltä Kallen ja Juuson kanssa siitä, ettei Staminan fribagolf-elämyksellä saisi olla ikärajaa. - Kyllä fisbeegolf-elämyksestä pitäisi saada nauttia, vaikkei vielä 18v olisikaan mittarissa.
Voin hyvin kuvitella, että Stamina-elämys on junnuille vielä tärkeämpi ja isompi juttu kuin vanhemmille konkareille, joita ei enää mikään pysty säväyttämään samalla tavalla kuin nuoria. Jos minä olisin junnu, niin varmasti haluaisin päästä Staminaan mukaan ja odottaisin sitä ehkä kuin kuuta nousevaa.
Eikä Stamina alkoholiasioissa eroa esim. TTT:stä: Junnuille ei alkoholia tarjoilla.
Mieluusti itse näen Staminan niin päin, että Stamina on tervehenkinen urheilullinen tapahtuma, jossa on paljon vastuuntuntoisia tervejärkisiä ihmisiä, jotka kyllä katsovat junnujen perään.
Voin hyvin kuvitella, että Stamina-elämys on junnuille vielä tärkeämpi ja isompi juttu kuin vanhemmille konkareille, joita ei enää mikään pysty säväyttämään samalla tavalla kuin nuoria. Jos minä olisin junnu, niin varmasti haluaisin päästä Staminaan mukaan ja odottaisin sitä ehkä kuin kuuta nousevaa.
Eikä Stamina alkoholiasioissa eroa esim. TTT:stä: Junnuille ei alkoholia tarjoilla.
Mieluusti itse näen Staminan niin päin, että Stamina on tervehenkinen urheilullinen tapahtuma, jossa on paljon vastuuntuntoisia tervejärkisiä ihmisiä, jotka kyllä katsovat junnujen perään.
- surrapurra
- Site Admin
- Oikea nimi: Hannu Lappalainen
No minä liityn nyt sitten Epun puolustajiin tässä asiassa. Eppu tuossa jo perustelikin asian niin hyvin, ettei se olisi lisäselvityksiä kaivannut, mutta selvitetään nyt vielä.
Stamina eroaa TTT:stä siinä, että TTT on urheilukilpailu, jossa ei ole alkoholitarjoilua ollenkaan. Joonas jo tuolla ilmaisi mielipiteensä alkoholin ja frisbeegolffin yhteenkuuluvuudesta ja juuri tätähän mekin haluamme tällä ikärajallamme viestittää tai siis haluamme olla viestittämättä sitä, että alkoholi ja frisbeegolf sopisi yhteen.
Aikuiset ihmiset sen sijaan saavat näin tehdä ja laki on laki. Vaikka kaikki tiedämme, mitä nuoriso tekee viikonloppuisin niin emme voi urheiluseurana antaa sille hyväksyntää, vaikka henkilökohtaisesti niin tekisimme. Tällä kilpailulla on hienot perinteet ja kunnioitan Eppua suuresti tämäntyylisen elämyksen tuomisesta Suomen frisbeekansalle. Toivotan nuorille voimia jaksaa odottaa Staminaa, ravintolaan pääsyä ym. aikuisten oikeuksia. Kyllä sitä sitten ehtii taas muistella, kuinka kaikki oli niin paljon hauskempaa silloin kun oli vielä nuori, vetreä ja KESTÄVÄ

Stamina eroaa TTT:stä siinä, että TTT on urheilukilpailu, jossa ei ole alkoholitarjoilua ollenkaan. Joonas jo tuolla ilmaisi mielipiteensä alkoholin ja frisbeegolffin yhteenkuuluvuudesta ja juuri tätähän mekin haluamme tällä ikärajallamme viestittää tai siis haluamme olla viestittämättä sitä, että alkoholi ja frisbeegolf sopisi yhteen.
Aikuiset ihmiset sen sijaan saavat näin tehdä ja laki on laki. Vaikka kaikki tiedämme, mitä nuoriso tekee viikonloppuisin niin emme voi urheiluseurana antaa sille hyväksyntää, vaikka henkilökohtaisesti niin tekisimme. Tällä kilpailulla on hienot perinteet ja kunnioitan Eppua suuresti tämäntyylisen elämyksen tuomisesta Suomen frisbeekansalle. Toivotan nuorille voimia jaksaa odottaa Staminaa, ravintolaan pääsyä ym. aikuisten oikeuksia. Kyllä sitä sitten ehtii taas muistella, kuinka kaikki oli niin paljon hauskempaa silloin kun oli vielä nuori, vetreä ja KESTÄVÄ
- uzah
- Oikea nimi: Juuso Ketonen
- Viesti:
Kommenttini ei ollut puolesta tai vastaan k-18 linjaa. Kommentoin vain sitä mitä kalle puhui nuorison käyttätymisestä näinä synkkinä aikoina. En siis ole millää "puolella". Minusta stamina on hyvä tapahtuma ja siitä kunniaa sen luojille.
Epäonnistunut hyvä heitto on aina parempi kuin onnistunut huono heitto.
Mielestäni Stamina on hieno mahdollisuus olla juopumatta. Kun on mielekästä tekemistä koko päiväksi, tarvitsee tuskin keksiä puuhaa pullosta. Suomalaiset ovat pirun eteviä keksimään sosiaalisesti hyväksyttäviä syitä ryyppäämiselle, joten miettikäämme me lisää syitä olla selvin päin!
Eikö muuten viinaa ehdi likittää riittävästi jalkojen sementöinnin ja valomerkin välillä? Eikö siinä ole riittävästi staminaa?
Eikö muuten viinaa ehdi likittää riittävästi jalkojen sementöinnin ja valomerkin välillä? Eikö siinä ole riittävästi staminaa?
kalle kirjoitti:toi k-18 juttu yllyttää mielestäni vielä lisää sitä pullon henkeä sinne mukaan, joka on mun mielestä tylsää ja lapsellista.
Mielestäni Kalle on enemmän oikeassa. K-18 takaa sen, että kaikilla mukana olevilla on lain mukaan oikeus juoda alkoholia. Eikös se ole ikään kuin alkoholin kulutuksen suosimista/maksimoimista? Jos mukana olisi muutama junnu, jotka eivät saa alkoholia juoda, niin olisi ainakin muutama täysin selvä mukana, eikö vaan?surrapurra kirjoitti:juuri tätähän mekin haluamme tällä ikärajallamme viestittää tai siis haluamme olla viestittämättä sitä, että alkoholi ja frisbeegolf sopisi yhteen.
Juuri niin. Vaan eihän junnujen pääseminen Staminaan tarkoittaisi sitä, että urheiluseurana antaisimme hyväksynnän laittomuudelle. Junnut pidettäisiin tietenkin mehulinjalla.surrapurra kirjoitti:Vaikka kaikki tiedämme, mitä nuoriso tekee viikonloppuisin niin emme voi urheiluseurana antaa sille hyväksyntää, vaikka henkilökohtaisesti niin tekisimme.
- surrapurra
- Site Admin
- Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Eiköhän niitä täysin selviä oo mukana nyttenkin. Kilpailun järjestäjä, kun sattuu olemaan absolutisti. Eiköhän siellä suurin osa muutenkin ole vesilinjalla. Itseni mukaanlukien. Näissä kisoissa höllätään sitä pipoa kuitenkin hiukkasen ja varmaan toi Epun mainitsema sponsorointiosasto vaikuttaa enemmän.vhesso kirjoitti: Mielestäni Kalle on enemmän oikeassa. K-18 takaa sen, että kaikilla mukana olevilla on lain mukaan oikeus juoda alkoholia. Eikös se ole ikään kuin alkoholin kulutuksen suosimista/maksimoimista? Jos mukana olisi muutama junnu, jotka eivät saa alkoholia juoda, niin olisi ainakin muutama täysin selvä mukana, eikö vaan?
surrapurra kirjoitti:Vaikka kaikki tiedämme, mitä nuoriso tekee viikonloppuisin niin emme voi urheiluseurana antaa sille hyväksyntää, vaikka henkilökohtaisesti niin tekisimme.
Nojoo...katotaan ens vuonna sit taas uusiks...jookosta joo.vhesso kirjoitti:Juuri niin. Vaan eihän junnujen pääseminen Staminaan tarkoittaisi sitä, että urheiluseurana antaisimme hyväksynnän laittomuudelle. Junnut pidettäisiin tietenkin mehulinjalla.
-Isukki, joka haluaa pitää yhden kisan ilman jälkikasvua