Jos ei, niin tässä hieman infoa Nummelan kentästä: Löydä itsesi lentokentän itäreunalla olevalle pururadan parkkipaikalle, niin hyvinkin voi pelaaminen onnistua. Parakki ei ole pohojammaata, vaan hiihtäjien koppi, jonka päätyseinästä löytyvät kentän ratakartat. Kun toiseen karttaan on piirrelty etuysin väylät, niin toisesta puolestaan löytyy takaysi. Kentällä siis on yhdeksän koria ja joka korille kaksi tiiauspaikkaa. Mielestäni kenttä on ainakin puoliverinen 18-väyläinen, sillä samalle korille johtavat väylät ovat hyvinkin erilaiset. Tiiauspaikoille on juuri sopivasti kasvanut metrin verran puhelinpylvästä, joihin olen onnistunut merkkailemaan väylien numerot. Jossain vaiheessa opastelen korilta kohti uusia koitoksia, mutta vielä pitää luottaa karttamuistiinsa ja vainuunsa.
Kentällä on muutama out of bounds -alue: Väylillä 2 ja 11 kenttä loppuu asvaltin reunaan ja rivitalon pihaan, jonne tuskin tulee usein nakattua. Väylillä 5 ja 14 on ennen koria tolpilla merkattu o.b.-alue. Lisäksi väylällä 4 on selkeästi näkyvillä nuoli pakollisen kierron merkkinä. Erehtyneet dropatkoot omantuntonsa mukaan, kun en ole vielä droppialuetta merkannut.
En ole vielä kohdannut yhtään negatiivista suhtautumista asiaan, edes silloin, kun olen sahan kanssa raivonnut menemään. Kävelijöitä alueella on jonkin verran, mutta heidäthän olemme kaikki oppineet huomioimaan. Se vielä pitää joidenkin muistaa, että jos kaljapullo on päässyt vuotamaan tyhjiin ja se hiertää hartiaa aivan turhaan, niin jättäessään pullon heitteille kentälle tulee sinne sujauttaa seteli sisään. Silloin minä niitä mielelläni siivoilen pois kuleksimasta.
Sahan omistajan elkeistä oli tänään tulkittavissa, että lainailua kannattaa hetkeksi rajoittaa. Aika hyvään malliin olen väylät saanutkin, joten taidan keskittyä nyt lähinnä pelaamiseen. Ymmärrän nyt hyvin Talissa puurtajia; leikkely on addiktoivaa puuhaa kun näkee, miten jälkeä syntyy, mutta aina olisi vielä jokin kohta, jota voisi viilata.
Etuysi on ehkä heiton tai kaksi vaikeampi kuin takaysi. Ennätykseni on 28+27, ja Talissa olen parhaimmillani venynyt tuohon 55:een. Talin helppoihin versioihin siis kannattaa tulostaan verrata. On ollut ilahduttavaa, että en ole rakentanut leikkikenttää vain itselleni. Tungosta tosin ei vielä ole ollut. Siis tulkaapa testaamaan, niin Karviksessa 28.11. on helppo kirjailla korttiin kakkosia ja kolmosia! Lähden mielelläni mukaan pelaamaan, jos aikataulu sallii. Kiireinen minä en ole, joten hyvinkin saattavat vierailijat saada minusta paikallisoppaan. Viestiä vain tulemaan, joko tähän foorumiin, sähköpostiin tai käsikkään.
jani.nevantausta@kolumbus.fi, 050 592 3889
Onks Vihti tuttu?
Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus
-
Onko tuo Nummelan rata jo sen verran stabiloitunut, että siitä voisi jostain
verkosta löytää ratakartan, jonka tulostaisi ennen kierrokselle lähtöä?
[/quote]
verkosta löytää ratakartan, jonka tulostaisi ennen kierrokselle lähtöä?
[/quote]
Olen suurennellut suunnistuskarttaa ja merkinnyt siihen väylät. Kartta löytyy sieltä kopin seinästä. En viitsi laittaa laittomasti kopioitua karttaa nettiin, mutta kyllä pitää jossain vaiheessa väsätä oikea väyläkartta. Minä olen tumpelo, mutta muistaakseni joku tarjosi täällä foorumissa kykyjään. Jos siis joku haluaisi edistää jaloa lajiamme kartan piirtämisellä, niin yhteyttä ilman muuta minnun.
Voisin itse asiassa niitata siihen kopin seinään kopioita muovitaskuun tarjolle. Jos joku ne siitä pöllii, niin vahinko ei ole mittava. Teenpä sen huomenna.
Joka tapauksessa etuysin aikana näkee melko hyvin takaysin tiiauspaikat.
Jotta tervepä vain tulleeksi!
Voisin itse asiassa niitata siihen kopin seinään kopioita muovitaskuun tarjolle. Jos joku ne siitä pöllii, niin vahinko ei ole mittava. Teenpä sen huomenna.
Joka tapauksessa etuysin aikana näkee melko hyvin takaysin tiiauspaikat.
Jotta tervepä vain tulleeksi!